Khamis, 23 Februari 2012

PAS Bukan ISLAM Dan ISLAM Bukan PAS



Pas Tiada Kaitan Dengan ISLAM,Sebab PAS Bukan ISLAM Dan ISLAM Bukan PAS,PAS Hanya Parti Politik.

Berdasarkan penjelasan diatas,jelaslah kewujuda PAS tidak ada kena mengena dengan ISLAM.Ia hanya diasaskan oleh manusia iaitu Tuan Haji Ahmad Fuad yang kecewa keluar  dari UMNO dan penubuhan PAS juga diiktiraf Penjajah British waktu itu.Walaupun sekarang ini PAS dipimpin oleh Ulama atau sebahagiannya Bukan Ulama dan mengemukakan pelbagai slogan namun dari perspektif ISLAM,PAS tetap sebagai sebuah PARTI POLITIK  dan ia BUKAN SEBAGAI AGAMA.

Oleh itu fahamilah kita bahwa PAS tidak ada kena mengena dengan ISLAM sebagai  “AD DIN”.PAS TIDAK ADA DALAM AL – QURAN ATAU HADIS MALAH TIDAK ADA DIIJMAKKAN OLEH ULAMA ISLAM SEBAGAI AGAMA.PAS CUMA SEBAGAI PARTI POLITIK SAHAJA YANG PERLEMBAGAANNYA TERTAKLUK DIBAWAH PENDAFTAR PERTUBUHAN (ROS).


Oleh itu sesiapa pun tidak boleh mendakwa “PAS ITU ISLAM DAN ISLAM ITU PAS”.Kerana masih banyak badan – badan lain yang melakukan aktiviti - aktiviti ISLAM dan ramai orang ISLAM lain yang tidak menyertai PAS atau tidak menyertai mana – mana parti politik atau mana – mana badan .APAKAH APA YANG MEREKA USAHAKAN UNTUK ISLAM DIANGGAP TIDAK ISLAMIK..??TIDAK DAPAT PAHALA..??DAN TIDAK DINILAI OLEH ALLAH SEBAGAI IBADAH...??

Jadi atas alasan apa sehingga Para Ulama PAS berani mengeluarkan FATWA bahawa Undi dan Sokong UMNO JAHILIIAH dan Undi PAS dapat PAHALA dan Terjamin SYURGA..
Sesungguhnya agama itu ialah “Cara Hidup”...cara hidup atau agama yang sebenarnya sah dan diakui ALLAH s.w.t hanyalah ISLAM.


Allah berfirman,maksudnya:

“Sesungguhnya agama (yang diredhai) disisi  Allah hanyalah ISLAM.Tiada berselisih di kalangan mereka yang telah diberi Al – Kitab(Maksudnya,ialah Kitab – kitab yang diturunkan sebelum Al – Quran)kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka,kerana kedengkian (yang ada) di antara mereaka...”(Surah 2 ,Ali Imran ayat 19)

Jelas sekali dalam ayat di atas ,Allah s.w.t  memberitahu punca perselisihan di kalangan ahli – ahli agama (para Ulama) ialah kerana sifat “dengki”.Itulah di antara puncanya PAS menolak “PERPADUAN “ dengan UMNO,ditambah dengan Hasutan dari rakan dalam Pakatan Rakyat yang tidak senang melihat Umat Melayu dan Islam BERSATU yang kelak akan membina kekuatan tersendiri...

2 ulasan:

  1. Kalau PAS tu Islam takkan sokong homo cun ni dan sayangku yang suka bontot?

    BalasPadam
  2. PAS,PKR DAN DAP adalah parti yg tidak berprofesional dan tidak ade pangalaman dalam memimpin maupun kepimpinan mereka dlm parti masing2. ini cuma peluang yg diberi oleh Tuhan maka peluang ini digunakan untuk memporak perandakan negara,agama,bangsa dan rakyat. jadi rakyat yg dah sedar mereka telah melalui pahit manis dlm kepimpinan PR. PRU akan dtg akan menentukan kehendak rakyat.

    BalasPadam