Khamis, 16 Ogos 2012

Kenapa DAP Takut Sangat Dengan Tayangan Filem Tanda Putera...???



Filem berdasarkan kisah benar ini mengisahkan tentang persahabatan antara Tun Razak dan Tun Dr Ismail sejak tercetusnya tragedi 13 Mei 1969. (Akan ditayangkan di pawagam pada 13 September 2012)

Ingat apa kata pemimpin DAP dahulu pada Melayu....!!!

1. Pada 9 Mei 1969 di Kuala Lumpur, perarakan membawa mayat melalui Kuala Lumpur dan menyebabkan kesesakkan, melaungkan slogan ‘Malai Si’ (Melayu Mati) dan slogan ‘Mao Zedong’ termasuk hutang darah dibayar darah.

2. Pada 10 Mei 1969, Pulau Pinang tumbang, nyaris kalah di Selangor dan Perak. Beberapa kerusi Parlimen tumbang kepada DAP dan GERAKAN. Perarakan kemenangan dibuat pada 11 Mei 1969 di jalan BrickfieldS pada pukul lima petang. Dia kata apa? “Apa polis boleh buat? Kita Raja,buang semua polis Melayu”.

3. Pada 11 Mei 1969 pukul 8.30 malam di Jalan Bukit Bintang, perarakan DAP – “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”

4. Pada 11 Mei 1969 pukul 10.00 malam di Jalan Changkat Dollah – “KL sekarang Cina punya”

5. Pada 12 Mei 1969, satu perarakan diJalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, Jalan Parlimen, Jalan Raja Laut, Jalan Hillmasuk ke Kampung Baru dengan 500 skuter. Apa mereka kata? “Melayu balik kampung, Melayu sudah tiada kuasa. Sekarang kita Cina control.” Bila lalu depan Kampung Baru mereka kata “Melayu keluar! Apa lagi duduk sini, kita hentam sama lu,sekarang kita ada kuasa”.

Dan lagi disini : Peristiwa 13 Mei..

Mungkin kerana ini DAP begitu TAKUT akan tayangan filem TANDA PUTERA.....!!!

Sedarlah Wahai bangsaku....!!!

Saya juga MOHON MAAF pada bangsa - bangsa lain membaca artikel ini..artikel ini bukanlah ingin memupuk sifat kebencian melampau ANTARA KAUM tetapi samata - mata ingin memberi kesedaran akan Perjuangan sebenar DAP....

Wallahulam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan