Isnin, 4 Mac 2013

Apa beza pemerintahan penjajah Inggeris di Malaysia dengan pemerintahan kerajaan dominasi Melayu-UMNO selepas merdeka dari segi pendatanag asing..?




Apa beza pemerintahan penjajah Inggeris di Malaysia dengan pemerintahan kerajaan dominasi Melayu-UMNO selepas merdeka dari segi pendatanag asing..?

Bezanya gini: 

British bawa masuk pendatang2 asing CINA dan INDIA yang bukan beragama Islam dari luar dunia Melayu dengan begitu banyak hingga hampir menenggelamkan penduduk Melayu yang merupakan pemilik dan penduduk asal negara ini.

Dari berpenduduk hampir 100% Melayu pada tahun 1786 ketika British mula bertapak di Malaya, orang Melayu menjadi hanya 45% penduduk Malaya pada 1957 apabila British meninggalkan Malaya: 45% adalah Cina dan 10% adalah India. Ini tak termasuk Singapura: kalau termasuk Singapura, orang Melayu mungkin tinggal 30-35% saja.

Kerajaan UMNO pula membawa masuk pendatang2 asing yang kebanyakan beragama Islam dan dari rumpun dan dunia Melayu (kebanyakan pendatang asing di bawah pemerintahan UMNO adalah pendatang asing rumpun Melayu beragama Islam dari Indonesia, Filipina, Patani dan Kemboja). Selain tu, pendatang asing dari Bangladesh juga beragama Islam..

Hasilnya, dari kadar hanya 45% Melayu di Malaya ketika merdeka pada 1957, kerajaan UMNO berjaya menaikkan kadar Melayu/Bumiputra ke 65% hari ini.

British melakukan 'population engineering' atau 'kejuruteraan penduduk' dengan mengimport pendatang asing dari luar dunia dan rumpun Melayu sehingga menenggelamkan bangsa, budaya dan peradaban Melayu yang merupakan bangsa, budaya dan peradaban asal Nusantara termasuk Malaysia.

British tak akan sekali2 bawa Cina2 dan India2 ini balik ke England bersama mereka pada 1957; British sangat racist, mereka paksa orang Melayu menerima berjuta pendatang asing Cina dan India.

Jadi apa yang ada orang bising2 dan kecoh2 tentang pendatanga sing dari Sulu atau Indonesia masuk Malaysia di zaman UMNO? Apa beza pendatang2 ini dengan berjuta pendatang asing dari Cina dan India di zaman British?

Di zaman British tak ada pendatang haram atau pendatang halal. Siapa saja mereka izinkan masuk ke Malaysia. Malaysia bukan negara mereka. Mereka peduli apa berapa juta Cina, India atau Yahudi sekali pun masuk Malaysia.

WALK THE TALK

Isu Di lahad Datu kita tahu siap DALANGNYA,kerana cita - cita mereka sanggup lakukan apa sahaja.

Kenapa Anwar tak berani menyaman MANILA TIMES DAN REUTERS bila kedua-duanya membabitkan Anwar dalam isu pencerobohan di Lahad Datu??

Untuk rekod,REUTERS PADA 14 FEBRUARI,2013,
Seorang pegawai tentera Filipina berkata,sekumpulan lelaki(pengikut sultan sulu) telah dijemput ke Sabah oleh seorang ahli politik dari pihak pembangkang bagi membincangkan isu tanah.

SIAPA PEMIMPIN MISTERI TERSEBUT???

16 Februari,Anwar mencadangkan Sabah akan diberikan autonominya kepada pemerintahan Kesultanan Sulu..

Sedikit masa lagi kita akan tahu SIAPA PENCEROBOH,DALANG,PERWIRA DAN PENDERHAKA???

Anwar perlu gentlemen jangan berdiam,menafikan kerana ini tuduhan serius..

SAMANLAH SIAPA YANG PATUT,KRITIK LAH HABIS-HABISAN BETUL TAK??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan