Selasa, 26 Mac 2013

Apakah Arab Spring akan berlaku di Malaysia.. ?





Apabila Tan Sri Musa Dato' Hj Hassan telah menyatakan bahawa Arab Spring boleh berlaku didalam ceramah beliau baru-baru ini, Ianya merupakan salah satu daripada agenda inisiatif Jabatan negara US .

Arab spring itu sendiri merupakan merupakan sebahagian daripada inisiatif BMENA (Broader Middle East -North Africa ) yang yang menurut Jabatan Negara US ( State Department ) merupakan agenda untuk penyatuan kepada Tanah arab dan Kumpulan 8 negara (G8) Utara Afrika.

http://bmena.state.gov/ - (Laman web Jabatan Negara US)

Pada tahun 2005,
Anwar Ibrahim telah dilantik sebagai Pengerusi Foundation for the future , dan telah memperolehi dana sebanyak USD 56 million (RM 175 Juta pada ketika itu ) dari pelbagai sumber, terutamanya dari Jabatan Negara US .

http://2005-2009-bmena.state.gov/c16716.htm -
(Laman web keterangan Jabatan negara US berkenaan Foundation For the Future)

Namun begitu, Pada julai 2011, telah gempar di US ketika Salah laku Kewangan yang melibatkan
Paul Wolfowitz (Bekas Gabenor Bank Dunia) dan teman wanitanya Shaha Riza Seorang Muslim, yang melibatkan pengurusan kewangan di Foundation for Future ketika usaha yayasan tersebut untuk membentuk gerakan hak asasi manusia, Hak wanita di tempat kerja dan hak hak sivil ketika menggulingkan kerajaan Saddam Hussein Iraq.

http://www.whistleblower.org/storage/document/FoundationfortheFuture.pdf

Daripada penyelewengan yang dibuat oleh Wolfowitz tersebut , Sehingga kini, Tiada pihak yang didakwa di US , samaada Wolfowitz mahupun Shaha Riza , Ataupun Anwar Ibrahim yang pada ketika itu memegang jawatan sebagai Pengerusi Foundation For the Future.

Jadinya, apakah tidak mustahil Arab Spring akan berlaku di Malaysia apabila pendukung utama Agenda BMENA berada di Malaysia?

Apakah masih lagi mencari kepastian ?

Mungkin gambar ini akan mengesahkan kejadian yang telah berlaku. Jangan Takut, Passport Anwar masih berada ditangannya ........ Tidak seperti Jam omega!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan