Isnin, 15 Julai 2013

Bagaimana DAP Tewaskan Melayu dan Islam...??





LIHAT TELITI DAN KAJI SENDIRI SEDALAM-DALAMNYA…

KEMUDIAN GUNALAH AKAL YANG BERIMAN BUKAN AKAL YANG DIKUASAI NAFSU DAN AMARAH YANG MELUAP-LUAP…

Ini adalah analisis taktikal strategi yang dibuat selepas Pilihanraya Umum ke 12 dan bandingkan dengan keputusan Pilihanraya Umum ke 13 2013, apakah analisis PRU 12 dan PRU 13 ke manakah hala tuju politik DAP??????

FIKIR-FIKIRKANLAH NASIB ANAK CUCU KITA NANTI…TEPUK DADA TANYA IMAN…..

Realiti – DAP mencapai keputusan cemerlang di dalam Pilihanraya Umum ke 12 lalu dengan menyapu bersih kesemua 13 kerusi parlimen di Semenanjung Malaysia yang komposisi pemilihnya terdiri daripada pemilih bukan Melayu melebihi 80%.

DAP kemudiannya menguasai 63% atau 11 kerusi parlimen di konstituensi pemilih bukan Melayu di antara 60-79 % dan menguasai 11 % atau 2 kerusi di konstituensi Parlimen yang pemilih bukan Melayu antara 50-59 %.

Realiti – Daripada 51 kerusi parlimen majoriti pemilih bukan Melayu lebih dari 50%, DAP menguasai 26 kerusi, PKR 10, PAS 1 dan BN 14. Daripada jumlah itu, jika dilihat dari segi komposisi kaum, ia menterjemahkan kepada 34 ahli parlimen berketurunan Cina, 12 ahli parlimen berketurunan India dan lain-lain dan 4 ahli parlimen Melayu.

Bagaimana pula prestasi DAP di dalam PRU yang ke 13?????.
Hakikatnya, DAP mungkin hanya dapat menambah tidak lebih dari 6 buah kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia melainkan mereka dapat memujuk PKR untuk menyerahkan beberapa kerusi majoriti bukan Melayu yang sebelum ini ditandingi oleh PKR dan PAS.

Di Sarawak DAP berpotensi untuk memenangi 6 buah kerusi Parlimen dan dua lagi di Sabah.
Strategi Peringkat Pertama.

Di dalam PRU ke 13, DAP mendapat menguasai 38 kerusi parlimen. Secara kasar, ini tentu sekali tidak mungkin dapat menggugat kedudukan UMNO apalagi mencabar penguasaan Melayu di Malaysia.

DAP amat arif dan mengetahui mereka tidak akan dapat menumpaskan UMNO jika mereka meletakkan calon mereka di kerusi-kerusi majoriti pemilih Melayu melebihi 50%. Oleh sebab demikian, DAP memerlukan PAS sebagai proksinya.

Maka PRU 13 telah menyaksikan perang proksi yang hebat. Perang proksi itu ditumpukan di kerusi-kerusi parlimen di mana majoriti pemilih Melayu di antara 50-79%.

Di dalam PRU ke 12 lalu di dalam kategori ini, BN UMNO menang 38, BN MCA 5, BN GERAKAN 2, PAS 8, PKR Melayu 15 dan PKR lain-lain 3. Dari segi komposisi keturunan pemenangnya pula, Melayu memenangi 61, Cina 7 dan India 3.
Husam mengharapkan Wakil Rakyat UMNO akan lompat ke Pakatan Rakyat bila Barisan Nasional tumbang.

Tumpuan perang proksi DAP ini antaranya ialah di 2 kerusi parlimen di Pulau Pinang, 5 di Perak, 4 di Pahang, 3 di Selangor, 2 di Wilayah Persekutuan, 5 di Negeri Sembilan, 3 di Melaka dan 13 di Johor.

Di sini adalah medan untuk DAP melagakan Melayu lawan Melayu dengan harapan perpecahan pengundi Melayu akan memberi ruang kepada pembangkang, terutamanya PAS untuk menang.

Sekiranya perpecahan Melayu pada kadar 55% menyokong Barisan Nasional dan 45% menyokong pembangkang, secara matematiknya PAS akan dapat merampas 9 buah kerusi Parlimen dan PKR Melayu 11 buah kerusi parlimen. Ini bererti 20 kerusi Parlimen milik Barisan Nasional di konstituensi pemilih Melayu akan jatuh kepada pembangkang.

Bagaimana PAS dan PKR Melayu dapat menambah 20 buah kerusi di dalam keadaan hanya memperolehi 45% undi pemilih Melayu?
Jawapannya ialah menerusi perang proksi oleh DAP. 20 kerusi Melayu itu pada masa kini 10 daripadanya adalah milik UMNO dan 10 lagi milik parti-parti komponen BN di Semenanjung.


DAP memerlukan 32 kerusi parlimen daripada 51 kerusi majoriti bukan Melayu di Semenanjung. DAP juga hanya perlu menang 6 kerusi parlimen di Sarawak dan 2 di Sabah.

Seandainya ini berlaku, Pakatan Rakyat akan dapat membentuk kerajaan dengan majoriti mudah sejumlah diantara 112 ke 116 kerusi di dalam Dewan Rakyat. PAS bagaimanapun akan kekal sebagai parti terkecil di dalam Pakatan Rakyat dengan hanya 30 kerusi atau lebih.

UMNO pula akan menjadi pembangkang dengan 59 ke 69 kerusi. DAP akan menjadi parti paling berpengaruh di dalam kerajaan baru menerusi proksinya di dalam PAS dan PKR Melayu.
Strategi Peringkat Kedua.

Selepas mengusai Parlimen Malaysia, mereka akan membawa usul dan memastikan kemasukkan Singapura ke Malaysia maka kerusi-kerusi Parlimen di Singapura yang sebanyak 87 kerusi tersebut akan turut dibawa masuk.

Sudah pasti rakyat Singapura yang rata-rata rakyat import Cina dari Hong Kong dan China yang kaya raya yang membeli kewarganegaraan Singapura dengan jumlah beratus ribu SGD itu juga akan dibawa masuk bersama.

Dengan termasuknya Singapura kembali ke Malaysia DAP dan PAP akan secara automatik mempunyai kerusi deposit lebih kurang 81 kerusi parlimen yang mana itu lah jumlah kerusi parti PAP menang di parlimen dari 87 kerusi yang dipertandingkan untuk kerusi-kerusi parlimen di Singapura pada PRU ke 16 Singapura pada 7 May 2011.

Bayangkan Pakatan Rakyat dah ada 81 kerusi Parlimen deposit yang jumlah tersebut lebih kurang 1/4 daripada jumlah kerusi yang akan dipertandingkan untuk PRU di Malaysia sekiranya Malaysia digabungkan dengan Singapura. Di Malaysia kita ada 222 kerusi Parlimen campur dengan 81 kerusi Parlimen Singapura jumlah 309 jumlah keseluruhan.

Pada PRU 12 tempoh hari Pakatan Rakyat telah berjaya mendapatkan 75 kerusi Parlimeng kalau dicampur dengan 80 kerusi parlimen ini maka sampai bila bila mereka akan pasti mendapat majoriti mudah kerana mereka ada deposit 80 kerusi parlimen di Singapura melalui parti PAP.

Inilah sahaja cara bagaimana mana DAP untuk merampas kuasa dari tangan orang Melayu di Malaysia ini dan seterusnya dapat menukar negara Malaysia ini kepada negara Republik dengan kemasukkan semula Singapura ke Malaysia.

Bayangkanlah Singapura yang mempunyai 3.26 juta rakyat mengikut statistik pada bulan Jun 2011 yang mana lebih kurang 76% adalah berbangsa Cina dan hanya 13.8% berbangsa Melayu dan 9.2% bangsa lain ini. Maknanya lebih kurang 2.5 Juta rakyat Singapura berbangsa Cina juga turut masuk Malaysia menjadi rakyat Malaysia dan secara automatik akan menjadikan Bangsa Cina sebagai kaum majoriti di Malaysia ini.

Ekonomi pula, lebih ramai mereka yang sudah pasti teramat kaya raya terutama jutawan dari Hong Kong dan Tanah Besar Cina yang menjadi warganegara express Singapura akan menjadi rakyat Malaysia-Singapura dan ini akan menyebabkan secara automatik lebih kuat cengkaman ekonomi oleh mereka. Maka apa akan jadi kepada orang Melayu yang minoriti di Malaysia-Singapura nanti?

Bagaimana strategi seterusnya jika mereka merombak dan meminda perlembagaan persekutuan yang sedia ada dengan nyata dan jelas memberi hak keistimewaan kepada orang-orang Melayu dan Agama islam sebagai Agama Persekutuan?????

Apakah ini yang bakal dan akan kita wariskan kepada generasi kita yang akan datang????

Adakah kita akan meletakkan mereka untuk “MEREMPAT DI TANAH AIR MEREKA SENDIRI” akibat daripada kerakusan kuasa dari segelintir pemimpin-pemimpin Melayu Islam yang mementingkan agenda perjuangan peribadi mereka??????

Kenapa kita tidak menggunakan akal yang dikurniakan oleh Allah SWT untuk memikirkan dan membuat sesuatu keputusan berdasarkan kepada fakta, realiti dan rasional?????


Bukankah Islam mengajar kita untuk memikir dan menerima sesuatu ajaran yang di bawa oleh Baginda Rasulullah SAW berasaskan kepada FIRMAN, NAS, DALIL dan ditunjukkan dengan perbuatan oleh Baginda Rasulullah SAW yang diterangkan pula dengan HADIS?????

Janganlah kita bertindak seperti kata-kata bidalan Melayu kerana “seekor nyamuk, kelambu yang kita bakar”….

Memohon berbanyak kemaafan saya hanya ingin menyalurkan informasi yang saya ada dengan niat untuk menyampaikan kebenaran…

Marilah kita sama-sama renung-renungkan dan fikir-fikirkan sekiranya senario yang dianalisakan ini dengan keizinan Allah SWT benar-benar berlaku akibat daripada perebutan kuasa sesama Melayu Islam…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan