Selasa, 14 Ogos 2012

Tun Dr Mahathir: Israel perintah dunia melalui proksi



Terdapat kebenaran kepada dakwaan bahawa Israel memerintah dunia melalui proksi, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Saya tertanya-tanya adakah orang menyedarinya atau tidak tetapi calon-calon presiden Amerika Syarikat iaitu kuasa besar tunggal, semua perlu mendapatkan kelulusan daripada Israel. 


"Calon Republikan bagi jawatan Presiden, Mitt Romney, baru sahaja menziarahi Tel Aviv dan telah membuat akur janji terbuka bahawa beliau akan lebih tegas terhadap rakyat Palestin dan Iran berbanding Obama (Pesiden Barack Obama), katanya dalam entiri terbaru dalam blognya di chedet.cc hari ini. 


Dr Mahathir percaya tidak lama lagi Obama akan melakukan lawatan sama dan akan menaburkan banyak lagi janji untuk berjuang bagi Israel.    


"Situasi ini ganjil dan rakyat Malaysia tidak berfikir pendekatan ini elok semasa pilihan raya umum. 


"Bagaimana jika calon-calon Malaysia bagi pilihan raya terpaksa melawat negara jiran untuk berjanji persahabatan kita atau menyokong mereka?


"Pilihan raya kita adalah untuk memperoleh sokongan rakyat Malaysia untuk parti yang akan membentuk kerajaan. Apa yang negara lain berfikir mengenai dasar-dasar kerajaan kita adalah tidak relevan," katanya.


Rupa-rupanya, Dr Mahathir berkata ia bukan dengan kes Amerika yang mana semua calon benar-benar berikar kesetiaan kepada Israel atau menanggung risiko kalah pada pilihan raya. 


"Ia bukan mengira mengenai apa yang baik untuk Amerika Syarikat.    


"Orang boleh bayangkan dasar-dasar yang diguna pakai oleh mana-mana kerajaan atau presiden yang menang dan ia jelas Amerika Syarikat tidak boleh mengabaikan pandangan Israel ketika bertindak balas terhadap apa-apa yang menjadi kebimbangan Israel," katanya. 


"Nampak seperti negara kecil menguasai dunia," jelasnya. 


                              "Bukti TUN M Dibenci Zionis"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan