Ahad, 1 Januari 2012

SIAPA MELAYU DAN ASAL USUL MELAYU....??? KITA DI GERUNI YAHUDI....



Dari apa yg saya baca,Melayu/Mala/Malai
bermaksud gunung,jadi melayu bermaksud bangsa gunung,lagipun bukan ke bangsa Melayu/malai/mala dari keturunan Nabi Ibrahim a.s.,jadi x mustahil bangsa Melayu ni berasal dari salah satu kaum Bani Israel yang hilang.nak tahu mengenai sejarah2 dan rahsia2 bangsa Melayu/Mala/Malai/Bangsa Gunung yg berasal/dilahirkan dari ibunda Keturah/Qeturah,isteri nabi Ibrahim yg berasal dari kerajaan melayu kemboja purba serta hubung kait bangsa Melayu dengan salah satu kaum bani Israel yg hilang dah telah mendapat hidayah Allah SWT dan akan menentang kaum2 Bani Israel yg sesat aka bangsa yahudi kat negara haram israel sekrang di Tanah Yang Dijanjikan.

BANGSA YANG HILANG (The Lost Tribe)

Apakah kepentingan mencari bangsa yang hilang bagi Yahudi?Bagi Yahudi Ortodoks tiada apa kepentingan yang amat perlu pun.Jika ada,hanyalah untuk menjejak sejarah mereka sahaja.Tetapi bagi Yahudi Zionis,teramat perlu.KERANA MEREKA AMAT PERCAYA DENGAN RAMALAN DI DALAM KITAB-KITAB AGAMA LEBIH-LEBIH LAGI DI DALAM ALQURAN.Mengikut daftar bangsa yang hilang di dalam Kitab Yahudi Kuno,terdapat 12 puak Yahudi di masa lalu:

1. Reuben
2. Simeon
3. Levi
4. Judah
5. Issachar
6. Zebulun
7. Dan
8. Naphtali
9. Gad
10. Asher
11. Joseph
12. Benjamin


Di dalam 12 puak yang hilang ini,hanya keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi.Keturunan Nabi Yusof a.s menurunkan dua puak yang lain iaitu Manasseh dan Ephraim.Mengikut satu kitab Yahudi, satu 'lost tribe' Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi Zionis di Palestin.Di dalam kitab Yahudi kuno yang lain pula,ada mencatatkan golongan Manasseh (anak kepada Nabi Yusuf a.s.) bakal menyembelih Yahudi jahat (Zionis/Yahudi Kabbalah) di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur. Antaranya, Afghanistan , Pakistan Utara (Patan/Pashtun), sedikit India, sedikit Myanmar, sedikit China, sedikit Jepun, sedikit Filipina, sedikit Western Samoa, sedikit Tonga, sedikit Ecuador , sedikit Madagascar dan sedikit Hawaii.

Namun begitu kesemua mereka tahu tentang asal-usul mereka (bercanggahan dengan prinsip 'lost tribe'). Termasuk di Afghanistan dan Pakistan Utara juga (namun yang beragama Islam cuma di Afghanistan dan Pakistan Utara - sebab itu mereka diserang oleh Yahudi Amerika dan Russia).Dalam pada itu, seorang professor di Amerika bernama Ralph Olssen telah membuat hipotesis baru. Pada mulanya Yahudi Zionis menyangkakan Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala orang-orang Manasseh 'the lost tribe'. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. Kemudian Prof Ralph Olssen mengkaji secara mendalam tentang Book of Mormon (yang diselewengkan dari satu manuskrip kuno) dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu. Untuk menguatkan lagi cerita, tidak ada seorang Melayu pun yang tahu mengenai salasilah keturunan Bani Israel mereka.MALA ADALAH THE LOST TRIBE YANG SEBENAR,LEBIH TERSEMBUNYI DARI THE TRIBE OF DAN.Jadi kalau berpandu kepada kitab Yahudi tua bahwa 'lost tribe' dari kalangan Manasseh (anak Nabi Yusuf a.s.) yang bakal berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan bakal menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan bakal juga memadamkan Israel daripada peta dunia adalah terdiri daripada orang-orang Melayu. Ini tidak bercanggahan dengan mana-mana hadis mengenai Imam Mahdi.

Mengikut manuskrip kuno yang diseleweng menjadi Book of Mormon itu lagi,sebahagian daripada Melayu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adalah dari keturunan Bani Israel , iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu terus dari Manasseh , iaitu anak kepada Nabi Yusuf a.s. . Nabi Yusuf ada 2 orang anak sahaja, iaitu Manasseh dan Ephraim). Mengikut DNA yang dilakukan kepada 86 lelaki Melayu oleh seorang professor perempuan di UKM baru-baru ini, terdapat 27% variant Mediterranean dalam darah DNA Melayu. Dalam kamus sains, DNA Mediterranean adalah dari bangsa Euro-Semitik termasuk dari Bani Israel!

Hipotesis ini terdapat separuh kebenaran di dalam kesamaran.Orang Melayu bukanlah 100% berasal dari keturunan Manasseh (Yahudi Kuno) tetapi teori Ralph Olssen mengenai pengembaraan bangsa yang hilang 'the lost tribe' ke Bumi Mala adalah sesuatu yang menarik dan amat bertepatan dengan apa yang dibincangkan sebelum ini.Kenapa Ralph Olssen menyebut Tanah Melayu ini 'Bumi Mala'?Apakah yang diceritakan di dalam manukrip kuno tentang satu bangsa misteri yang berjalan dan berlayar ke hujung dunia?

Dari mana salsilah "Melayu" . Yahudi memburu saki baki keturunan Nabi Yusuf? . Kenapa? .
MAHADI berasal dari darah keturunan Nabi Ibrahim = Ishak+Ismail+ "Q" ?? . Apakah itu "3Mim" ?
Tiada NABI diutus ke Nusantara? Islam bertapak kukuh dikelilingi Hinduism dan Budhism... kenapa?

MELAYU - JAWI

Siapakah Melayu? Darimanakah asalnya Melayu itu? Ketika ramai pengkaji memperdebatkan kaum-kaum yang hilang seperti The Lost Tribe of Israel, Atlantis, Lemuria, Sodom and Gomorrah malah masih mencari-cari siapakah Gog and Magog, rahsia bangsa misteri ini masih terpelihara di dalam tabut rahsia sejak beribu-ribu tahun. Tiada siapa yang tahu dari mana asalnya bangsa ini. Bagaimana bangsa ini boleh wujud di tanah paling selatan benua Asia, 'di penghujung dunia'. Bangsa yang hilang masih tidur dan ditidurkan. 'Di hujung dunia', setelah penat mengembara, bangsa misteri berehat dan berehat... tidur dengan lenanya... senyap sunyi tanpa siapa mengganggu walaupun Hitler telah pergi ke Tibet menjejak bangsa misteri, tetapi dia juga ketinggalan jejak mereka...dimanakah bangsa misteri ini meneruskan perjalanan mereka?Masih adakah masa lagi untuk menjejaki mereka?

'Dihujung Dunia' bangsa ini masih nyenyak tidur!



Keturah, Ibu Melayu

Dalam Kitab Perjanjian Lama ada dibabadkan perihal Keturah yakni wanita yang dinikahi oleh Ibrahim selepas kematian Sarah. Menerusi perkahwinan tersebut, Keturah melahirkan enam orang putera iaitu Zimran, Jokshan, Medan, Midian, Ishbak dan Shuah.

Menurut riwayat Ibnu Athir dalam kitabnya, Al-Kamil fil Tarikh, umat Nusantara termasuk Melayu bersalasilah secara terus dengan Ibrahim melalui zuriatnya dengan Keturah ini.

Mengikut catatan Ibnu Yusof dalam kitab Permata Yang Hilang (yang saya curi-curi baca sewaktu berusia 12 tahun), ada kemungkinan juga bahawa nama Melayu itu berasal dari perkataan Malai-Ur sempena nama kerajaan Chaldea tempat asal Ibrahim. Ada juga pendapat menyatakan bahawa Melayu berasal dari perkataan Malai dan Yunan.

Orang Melayu dikenali sebagai Orang Malai oleh beberapa bangsa lain tapi orang Arab cenderung memanggil orang Melayu sebagai Bani Jawi. Orang Malai (orang bukit atau gunung) ini mungkin telah mendiami Kemboja sebelum kedatangan Ibrahim ke situ, dan hampir pasti Keturah adalah orang Malai.

Apa maknanya semua ini?

Maksudnya, Melayu, Arab dan Yahudi itu bersaudara – dari asal yang sama.

Tapi... siapakah Keturah??


Menurut satu versi dari sebuah manuskrip kuno, Keturah adalah isteri ketiga Nabi Ibrahim a.s.Setelah kewafatan Sarah, Nabi Ishak a.s. telah merayu Nabi Ibrahim a.s. untuk berkahwin dengan ibu angkat beliau dari kerajaan Champa Kuno (bukan Champa Baru di era Angkor). Akhirnya Nabi Ibrahim a.s. bersetuju dan berkahwin dengan Keturah dan telah dikurniakan ALLAH 6 orang anak. Nama anak-anak Keturah adalah Zimran, Jokshan, Medan, Midian, Ishbak dan Shuah .

Anak-anak mereka inilah menjadi pengasas kepada bangsa Melayu.Melayu diambil dari perkataan 'Mala' (nama bangsa asas Keturah).Lihat, nama ini sama dengan nama yang tertulis dalam manuskrip yang dikaji oleh Ralph Olssen.

Bukan itu sahaja, keturunan Keturah inilah yang ramai tinggal di Tanah Melayu, Sumatera, Jawa, Borneo, Sulawesi dan Mindanao. Kesemua tempat ini merupakan tempat yang mempunyai tulisan purba yang diadaptasi dari tulisan Semitik Purba (termasuk di dalamnya tulisan Aramaik Kuno dan Ibrani). Tulisan Rencong adalah tulisan rasmi Melayu.Jawa dan Bugis juga mempunyai tulisan yang hampir serupa. Agama rasmi Melayu adalah agama Jawi. Agama Jawi adalah agama Nabi Ibrahim a.s.Jawi dikatakan ada perkaitan dengan Levi, iaitu anak kepada Nabi Yaakob a.s .Levi merupakan ketua Ulama dan ketua Rahib bagi agama Nabi Ibrahim a.s. di kalangan Bani Israel.Sejak penggalian di sebuah daerah di Jordan menemukan kota purba yang bernama Jawi/Jawa (Jevi), minat sarjana Barat untuk mengkaji bangsa Mala semakin kuat.


INGAT, YAHUDI/BANI ISRAIL BUKANLAH MELAYU TETAPI KEDUA BANGSA PURBA INI ADA INTERAKSI ANTARABANGSA PADA MASA SILAM.

Keturah bukanlah Melayu. Walaupun beliau melahirkan bangsa Melayu, Keturah adalah daripada bangsa Mala. MELAYU ADALAH BANGSA MALA + (YANG MEMPUNYAI DARAH KETURUNAN NABI IBRAHIM A.S) .Sekiranya kita lihat orang-orang asli seperti Mahmeri dan Jakun, bahasa mereka adalah diambil dari bahasa Mala. Semua bangsa seperti Mahmeri, Jakun, Iban, Kadazan, Melanau, Bajau, dan seumpamanya adalah merupakan bangsa asal Mala.DNA bagi bangsa ini adalah 01m-19a.Ini menerangkan Keturah mungkin berasal dari satu kerajaan purba yang sedia ada di Timur ketika zaman Nabi Ibrahim a.s.(ada versi yang mengaitkan 'Mala' dengan 'Mon' tetapi ini bukan kaum Mon pada hari ini kerana pertama kaum Mon pada hari ini bukanlah Melayu pada ertikata sebenarnya dan yang kedua jika terdapat 'benang-benang merah' sekalipun antara Mon dan Melayu ia adalah proses asimilasi Mala/Melayu yang kompleks dengan etnik-etnik Indochina, perlu diingat Melayu juga boleh kehilangan identiti mereka akibat penjajahan, perang atau pemaksaan budaya seperti yang berlaku pada orang Melayu di Cape Town, Filipina, Thailand dan sebagainya jadi orang Mon pada hari ini bukanlah Melayu pada ertikata sebenarnya kerana akibat percampuran etnik yang kompleks walaupun cendekiawan mereka masih mencari-cari kerajaan purba mereka yang dinamakan 'Suvarnabhumi'-menunjukkan mereka mungkin masih mahu menjejak moyang Mala mereka)

Jika kita lihat DNA Melayu Kedah dan Iban, kedua-dua mereka mempunyai persamaan. Tetapi kenapa Melayu Kedah (mewakili kepada semua Melayu di semenanjung dan Indonesia yang pernah mempunyai peradaban dan kerajaan) lebih bijak dan segak,ini adalah kerana mereka daripada keturunan Nabi Ibrahim a.s. dan Keturah. Begitu juga Melayu Selangor,Perak,Johor dll serta Mahmeri. Kedua-dua puak ini mempunyai DNA yang serupa. Namun Melayu Selangor jauh lebih bijak dan segak daripada Mahmeri. Punca perbezaan adalah daripada genetik Nabi Ibrahim a.s.Jadi jika kita menjejak Melayu dari susur galur Mala Kuno (iaitu jurai Keturah dari kerajaan misteri dari Timur Jauh ini), jejak akan menjadi lebih kompleks,merangkumi persoalan Ophir,Tanah Punt (The Land of Gods-nenek moyang Firaun Purba),kerajaan-kerajaan misteri sezaman atau lebih tua dari era Nabi Ibrahim a.s dan Akkadia-Babylon hinggalah era sebelum Banjir Besar,Lemuria dan Atlantis. INI ADALAH KISAH YANG LAIN.MISTERI YANG LAIN.

Jawab soalan ini.Bagaimana Ptolemy boleh mengetahui peta lengkap Semenanjung Tanah Melayu pada abad kedua Sebelum Masehi berserta gelaran Golden Chersonese (Semenanjung Emas) padahal mengikut sejarah moden orang-orang Barat hanya sampai di dunia sebelah sini selepas ekspedisi penjelajah Sepanyol dan Portugis seperti Magelland? Ada misteri di situ.Sama seperti Piri Reis yang membuat peta paling misteri di dunia berdasarkan manuskrip peta-peta kuno, Ptolemy juga mendapat sumber yang sama,dari manuskrip peta-peta kuno lama sebelum era Yunani.Sebahagiannya dari era Firaun kuno (ingat, perpustakaan Iskandariah yang terkenal,yang menyimpan sejumlah besar manuskrip purba)

Namun Mala bukanlah bangsa asal. Mala mempunyai 'benang-benang merah' dengan bangsa Scythia. Scythia merupakan bangsa asas kepada semua puak Eskimo, asli Yunan, asli Dai, asli Taiwan, hingga ke ke kaum Ainu di Jepun dan suku misteri di pulau-pulau Jepun sebelum kedatangan kaum Yamato (kaum dominan Jepun pada hari ini) Lembah Mekong, Tanah Melayu, Borneo, Sumatera, Jawa, Sulawesi , Filipina, Pasifik , Madagascar dan Amerika Latin.

Scythia merupakan sebuah bangsa nomad berkerajaan yang berasal daripada Asia Tengah (ingat Teori kapak Tua dan bangsa Kambuja?) berhampiran dengan Laut Hitam. Kaitan antara Melayu dengan Scythia telah dirumus oleh seorang arkaelogis Eropah di sekitar tahun 1830an lagi.Maka ada kemungkinan Scythia merupakan bangsa asal daripada Nabi Adam a.s. Ini kerana Nabi Adam a.s. mempunyai 22 pasang anak,atau bermaksud 22 bangsa asas (kemungkinan dari kajian setakat ini).

Kambuja,Aryan,Mala,Manessah,suku Sakya dan Buddha

Bangsa Mala itu memang bukan dari Yahudi.Perlu diingat Yahudi itu dari lelaki bernama Yehudah(Anak Nabi Yaakob a.s yang berkomplot dengan abangnya Shimon(Simeon) untuk membunuh Nabi Yusof a.s).Sedangkan kan hipothesis dari Dr.Ralp Olsen mengatakan Bangsa Mala ini dari Bani Menasseh anak kpd Nabi Yusof a.s ini jelas bila kajian DNA telah dilakukan pada puan 'Bnaei Menasseh' di daerah Assam, Burma telah mengesahkan mereka ada DNA bangsa Israel.Daerah Assam adalah laluan Mala-Deutro@bani Menasseh yang lari dari peperangan Assyrian yang membumihanguskan Kota Nineveh kerajaan Judah.Kajian mengatakan bahasa Melayu juga wujud di daerah Assam.Oleh krn itu,bangsa Mala yg sifatnya tidak menyenangi 'Yahudi' ini memang ada kaitan dengan sirah Nabi Yusof a.s yang dibuang dlam perigi oleha saudaranya Shimon dan Yehudah.

Disini adalah ditegaskan sekiranya bangsa Mala ada bloodline dengan bani Menasseh(Keturunan Nabi Yusof a.s@Joseph) maka layak lah digelar berketurunan Bani Israel bukan Yahudi.Kerana Bani Israel itu bertebaran luas di bumi ini yang mana ianya lahir dari 12 anak keturunan nabi Yaakob a.s,sedangkan Yahudi hanya salah satu suku kaum dalam ras bani Israel.Samalah dlm kes pendita Yahudi kata Nabi Ibrahim a.d itu Yahudi,lalu Allah tegaskan baginda bukan Yahudi mana tidaknya Yahudi hanya salah satu suku kaum dari Bani Israel yang wujud lama selepas Nabi Ibrahim a.s.Seperkara lagi bangsa Israel bertebaran hingga ke bumi Afrika dan puak Lemba Afrika memang ada genetik Israel dari Bani Benjamin@Bunyamin adek kpd Nabi Yusof a.s malahan di Cina pun ada keturunan Isarel yang dah bercampur dgn bangsa Cina iaitu Puak Cina Kaifeng.

Jadi Lost Tribe Israel memang lari ke sebelah Asia melalui 'Laluan Sutera' untuk turun ke Yunnan,Mekong dan Indochina hinnga terserap dlm bangsa Mala(Hari ini pegang syariat Nabi Muhammad yakni Islam).Ada yang terpisah ke China lalu membentuk komuniti Kaifeng.

Jadi bani Israel merangkumi keturunan NabiIbrahim turun kpd Ishak lalu Yaakob dan turun kepada seluruh 12 anak nabi Yaakob a.s., jadi pengkhianatan Yahudi (Perisitwa Samiri dan Sapi) adlah pilihan puak Yahudi itu sendiri tiada kaitan dengan ras Israel lain yang masih memegang syariat mentauhidkan Allah Taala.

Kajian projek genome oleh Rabbai Jacobovici telah dilakukan untuk mengesahkan hipothesis Dr.Ralp Olsen berkenaan Israel DNA variant dalam Bangsa Mala (rujuk website beliau,link: www.mormonslocation.com).Projek genome itu dijangka lengkap dalam masa 5 hingga 10 tahun akan datang khusus utk lost tribe disebelah South East Asia region




Wallahualam.... 


- Mesti baca rencana sulit yahudi  

- Siapa Itu Melayu..?? Ustaz Don

126 ulasan:

  1. Takkan Melayu hilang didunia, ALLAHUKABAR, WALILLAHILHAMD

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allahuakbar walillahilhamd

      Padam
    2. BANGSA MALAYU TIDAH AKAN HILANG DI DUNIA YANG HILANG HADAPEGERTIAN MALAYU SAJE YANG HILANG CUBE PADANG SEKELILING KITA MALAYU SEBENAR SEDANG MEMERHATIKAN SAJE

      Padam
    3. Assalam, saya rasa amat bermotivasi menjadi orang Islam yg berbangsa melayu jika benar apa yg diperkatakan, Inshaallah kita menjadi slh satu bangsa sbgi perintis kejayaan Islam.

      Padam
  2. any reliable cross references? atau sembang syok sendiri?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni syok sendiri, sama mcm ubahan pada buku sejarah malaya..klu keturunan bani israel atau nabi, melayu dah jadi bangsa yg gagah bukan nya mengharapkan subsidi ,dan irihati dgn kejayaan bangsa lain. Malas nak usaha, putar belit sejarah. Klu dah lelaki asing" convert" and kahwin dgn perempuan melayu ,tak kan anak nya melayu...logik tak?

      Padam
    2. Hmmm syok sendiri apanya... Zionis dah kaji dah pasal melayu.. mmg result nya positif dan DNA kebanyakan melayu ada persamaan dgn israel.. Tp X semua Melayu... ini bukan dari teori semata-mata... Ini dari kajian DNA!!!! Untuk pengetahuan awak bangsa Israel terkenal dengan iri hati, dan khianat dan Melayu mempunyai persamaan sifat tersebut.. jd logik lah kalau melayu ni suka mendengki, kalau kaji sejarah Israel mereka juga memutar belit kan kitab Taurat sehingga bercampur yang benar dan salah baik dr kisah nabi dan hukum hakam.. itu lagi sakan... jd memang logik lah melayu suka putar belit sejarah. . Tentang kemalasan melayu pula... kemalasan dlm diri Melayu sebab Allah tak mahu kebijaksanaan Melayu ni terlalu menonjol... dari pengetahuan masyarakat Zionis yg kini sedang menjejak kaum Israel yang hilang.. sebab jika kebijaksanaan kita menonjol.. memang dh lama perang dah malaysia ni dgn Zionis. .. tentang kegagahan melayu juga.. kalau diikutkan sejarah terdapat ramai tokoh tokoh melayu yang gagah.. cuma sekarang saja melayu dah x seperti melayu dahulu.. apa2 pun saya tak galakkan awak percaya tentang asal usul kita dr Israel. .. just cukup sbg langkah bersiap sedia utk segala kemungkinan shj

      Padam
    3. SEDARA MAAF ATICAL YANG DI CARITEKAN INI UNTUK KESADARAN UMAT MALAYU BANGSA YAHUDI SUDAKAJI SELADI PERIHAL MALAYU PADA TAHUN 1736 LAGI SEWATU MERAMPAS TANA MALAYU DARI SIYAM

      Padam
    4. HAFIZUDDIN ,ATICAL YG ANDA WARKAN INI ADAKEBENARANGNYA DEGANG ITU SAYA AMAT BERMINA BERKOSI PEGETAUAN HAL INI SAYA SUDA JALANKAN KAJIAN SELAME INI HAMPER 40TAHU ATICAL YG ANDA MAJUKAN AMAT??? KERANA INI ATICAL HUBUGI SAYA SECAPA MUKIN DI 0177025216 sms dulu

      Padam
    5. orang malayu atau ma la yong atau me le yu atau ma la yung perkataan ini pada zam dinasti tan dan dinasti mang , perak man yg di jumpe di n,perak ada bersakutan kerajaan tertua malayu di asia tana malayu sebelum kerajaan islam samudera uju islam berkebang dari pulau besar melaka malayu pehuni asal kepulauan riau dari sonklah ke irianjaya dari manila ke sumaterah termasu new z, al ,bretis dan belandah ,potogis , suda kaji 700tahu dahulu bansa malayu atical sejara sebenar tersepan di muziyem arcologi merika tetapi sejara sebenar malayu masi tersipan lagi .

      Padam
    6. bansa malayu amat uni kerana bansa malayu boli interasi dua alam , manusia dan jin materah2 atau ayah2 rasia suda tersemat di tubu bansa malayu buke surah ibrahim yasin alfatiha nuh hider altulkursi seribu dinar ar ruqya al sarikala 4kul ke perkasaan bansa malayu ada dalam al quran siape kata tiada kerana merika cube menafikan kebesaran al quran dan bansa malayu ,malayu bukan pemelas, malayu bukan penipu , malayu bukan ,puteralam , malayu bukan tamah halube , malayu bukan bansa pedatang ,malayu bukan bansa yang bodo /bahalong atau ape sekali yg di lunterkan kepada bansa malayu saya cabar sapesaja yang hina bansa malayu sedemikian ,malayu bansa yang bertolaansur ,malayu bansa yang penu megelah ,malayu bansa yang ada hadap ,malayu bansa yang penurahasia ,tetapi ada juga malayu yang dajal akal fikirang nya kerana di racuni akal hati, bukan semua malayu yang mudah terpegaru malayu sejati kuah dalam islam tauhid , fekah , tasauf , bukan semua bansa malayu tabetul cume segalinter sahaja yang tiada maruah dan hargadiri tiada intigersi sebagai bansa malayu juga sebagai ketua pemerintan kerana ape akal hati merika di racuni wang mas kemewahan arah zina rasuah kuasah yang di berikepercayaan amanah dari rayek tetapi tidah amanah bansa malayu kuah berduah setiam hari pada allah orang camni akan hancur kemudian hari degang itu bansa malayu bukan pedatan di rantau ini bansa pendatan iala cina tamil potugis salung dan lailailagi bansa cina jike diuser merika pulang ke chaina ,bansa tamil jike diuser merika pulang ke india ,bansa potugis diuser merika pulang ke potugis ,bergitula bansa yang lai makeitu jike bansa malayu di user dari tana malayu ini ke mana napergi, kaum bansa yang lainya bukela sejara dari mana asal diri merika dan bansa malayu harus bersatu dalam ape juga tiada alasan anda tidah bolibersatu pada bansa sendiri bansa malayu janggang lupe sejara sekalikali kerana sejara yang lampoah akan berulang yahudi guna apecarasekalipon untuk rampas mimda bansa malayu kajilah lah sejara yang lampauh .bersatu lah bansa malayu bersatula bansa malayu bersatula bansa malayu .kita serumpun bansa yang kuku perkasa .

      Padam
  3. susah nak percaya jika tiada senarai rujukan dan bukti-bukti kukuh disertakan. Jika hanya berdasarkan DNA genome sequence, itu adalah boleh dipersoalkan kerana semua yang bernama manusia (cina, melayu, arab, yahudi, etc) akan mempunyai kebarangkalian tinggi untuk memiliki kesamaan (baca: overlapping sequences) DNA. Malah, manusia dan spesies lain (seperti tumbuhan dan binatang) pun akan ada kebarangkalian untuk memiliki kesamaan DNA.Oleh itu, adakah bermakna overlaping sequences antara manusia dan tumbuhan dan binatang bermaksud manusia berketurunan dari tumbuhan atau binatang?? (tentu jawapannya tidak).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn percaya hundred percent... just jd kan persediaan shj..

      Padam
  4. Em.... selepas membaca semuanya......
    Boleh minta rujukannya... link pun jadilah ... nama buku ke...
    Sebab semua ini sepertinya rekaan semata-mata

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ramai yg tak boleh terima sebab mindset kita AlQuran berbahasa Arab. . Dan banyak cerita tentang Israel, Rom dgn Arab sahaja.. jd mindset kita hanya watak Arab dan Israel sahaja yang perlu ada sehingga kita menolak kebarangkalian bangsa lain juga memainkan peranan.. tambah2 bila melibatkan bangsa Melayu yg X disentuh langsung dlm AlQuran... tetapi kita tak bole menolak artikel itu seratus peratus.. kita kena juga ambil perhatian.. takut nanti kalau betul.. dan zionis mengesahkan kita sbg bangsa yg hilang.. kita akan berperang

      Padam
    2. di perpustakaan ada belajar la sejara degang penumina memdalam bansa malayu sediri asal keturunan

      Padam
  5. xsume yg dinyatakn perlu zahir buktinye dan x brmksud tiada itu tak benar...pkara sbgini eloknye sndri wat kajian lg utk hasil rseach sndri...sbbnye?carila sbbnye sndri sbb jwpn tu ade pd diri....

    BalasPadam
  6. malang bagi mereka yang bangga dengan dakwaan melayu yang akan hentikan zionis

    tapi solat pun tak cukup 5 waktu sehari semalam,
    beli barang boikot macam takde pilihan lain,
    aurat tak tau juga nak ditutup,
    ikhtilat tak reti jaga.

    yang memuliakan darjat insani itu bukan bangsa
    tapi agama

    ALLAHU A'LAM


    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuma satu persoalan saya nak tanya... takkan tak de sorang pun melayu yang semayang... rasanya ada lagi...... cuba tengok artis melayu.. sekarang ini sudah ramai artis bertudung... yang dia maksudkan bangsa Melayu yang berpegang teguh pada agama.. bangsa Melayu yang dh lingkup tu mmg tak la...

      Padam
    2. sapekate bansa malayu tasembayang saya ke haji sekali saya gi umrah 24 kali saya sorang guru agama yang tasembayang saudara itu ku dapun terbukar diri diala yang teperna sembayang muri saya seramai 487 orang jike sadara tareti sembayang marike sekolah agama saya di jirantu pahan yang tasembayang itu hati didiami hiblis dan jin dan dia hali neraka allah kerana sembayang tiyang agama islam .

      Padam
    3. kenapa persoalkan bab rukun sembahyang????itu adalah fardu untuk semua umat islam,saudara perlu kenal diri sebelum memahami sebab Allah menjadikan kita manusia untuk apa???sumbangan,peranan,hubungan sesama makhluk,dan apa tujuanNya.???

      Padam
  7. Mengong! Bengap! Sangap! Bahlul! Seangkatan dengan Tapir! Cipan! Tenuk and Dugong!!! Mana masuk akal? Tak siuman ke apa??? Bangsa Melayu beasal dari bani Israel yang hilang??? Bersalasilah dengan Nabi Allah Yusuf?!? Makam Nabi Yusuf belakang rumah tok wan hang ka? atau di Turki??? Ada ke manusia berhidung pesek, hidung kembang, telinga capang, muka bersegi, dagu kebawah, pendek, tonggek, boroi, tergedek-gedek dan entah apa pe gie yang boleh menggambarkar imej korporat, identiti n personaliti bangsa Mala senang senang nak dihibungkaitkan dengan bangsa barat n timur tengah??? Kurang akal!!! Bangsa Mala adalah bangsa bukit yang paling primitif dalam dunia!!! Bangsa yang terselamat dari segala bentuk bencana dan kebinasaan Allah terpisah dari tamadun manusia dinerbelas ribu pulau selepas banjir besar yang membinasakan kaum dataran bawah kaum Lumur/Lumerian di zaman nabi Allah Nuh, terselamat dari ribut pasir yang membinasakan kaum dataran rendah, kaum Add/Atlantis di zaman Nabi Allah Hud, terhindar dari banjir besar kali ke2 Al Arim yang membinasakan kaum Saba' di zaman Nabi Allah Sulaiman...kaum yang telah wujud sebelum Nabi Allah Ibrahim lagi!!! Ada hati nak dikaitkan dengan bani Israel ke apa jadahnya!!!?

    BalasPadam
    Balasan
    1. tolong faham semua maknusia asal nya dari adam dan hawa .... ape yang mustahil sangat .

      Padam
    2. Kalau nak hentam jangan baling batu sembunyi tangan. Itu cara pondan bro. Ada brani?

      Padam
    3. Betul tu saya setuju
      Agak nya yg kutuk ni bukan orang melayu tapi menyamar pakai baju melayu cakap melayu kahwin wanita melayu tapi sebanar nya sakai suka berarak tepi jalan atas sokongan dan perintah bangsa Tionghua yg nak menTiongkok kan semenanjung melayu...

      Padam
    4. Haih.... byk betoi pertikainya.. ada yg pertikai perangai malayu.. ada yg pertikai wajah malayu x sama dgn israel... hmmmm.. kaji sendiri lah... sebolehnya.. jgn harap pada membaca sj bole dpt ilmu.. kerana sejarah manusia boleh ditipu... cuba belja kaji sendiri... lepastu bt penerangan sendiri... senang

      Padam
    5. Tanpa nama itu asalnya monyet. dia hanya percaya yang manusia dari monyet! tanpa nama tidak percaya dari adam dan hawa...sekian!

      Padam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  9. malay malon stresss :p weee

    BalasPadam
  10. Salam...x prlu gaduh2,marah2,,atau pening2...itu bkn sikap manusia islam yg brtamadun,profesional...hakikat nya kte keturunan adam..dn smua mnusia sma shaja..tiada bngsa pn...bngsa hnya pda nama shaja...yg pnting kte knali diri sndiri dulu..siapa kte yg sbrna nya...kpada bloger...taniah atas kajian anda kerana tidak rmai yg berani cari asal usul mreka...nk buat boleh xnak buat pn boleh...itu lah ilmu...

    BalasPadam
  11. Bangsa melayu bangsa yang agong...sebelum terbitnya melayu maka islam datang tanah melayu iaitu masa kerajaan kedah tua atau langkasuka.....

    BalasPadam
  12. Balasan
    1. Dah 57 tahun merdeka tp masih menagih bantuan kerajaan, buat busines nak untung atas angin je tanpa usaha, gomen bagi lesen niaga utk majukan diri dia pi sewa lesen kat bangla, then salah majlis bandaraya, bg rumah PRT dia sewakan kat pendatang asing, salah kan gomen tak jaga kepentingan rakyat...anak2 belia lain kerja, belajar bagaikan nak rak tak dpt kerja, anak2 melayu merempit hujung2 minggu , kelulusan minima senang dpt kerja dgn komen...bila tanya pasal kerja , haram tak tahu apa2...malu la aku nak bangga jadik org melayu...

      Padam
  13. salam perjuangan.

    ayahanda kawasan sy pernah ada kata, Allah itu sebenarnya berbangsa Melayu. syukur dan berbangganya sy sebagai orang Melayu. tak henti2 mengalir air mata sy kerana sungguh terharu :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn buat konklusi mcm tu..Kita tak pernah tgk Allah dan kita masih belum mengenali Allah..Mcm mana plak boleh tahu Allah berbangsa Melayu?sudah2lah..hentikan semua ni..jgn bercakap sesuka hati tentang Allah!

      Padam
    2. kau ngn ayahanda kau tu sama2 bodoh lagi bebal lagi low level

      Padam
    3. Kelakar gile...hahahaha...

      Padam
    4. Hahahahahhahhaha baca and fahamkan ayat2 suci Al-Quran ye awk .. Jgn percya dgn kata2 ayahanda awk tu ye takut nnti awk sesat .. Mengucap 2 Kali syahadah ye awk .

      Padam
    5. Allah itu satu... dia tidak beranak.. dan tidak pula diperanakkan.. dia bukan lelaki dan dia bukan perempuan.. dia tidak boleh dikategorikan sebagai bangsa.. dia kekal tetap tanpa permulaan dan tidak pula ada pengakhiran hidupnya.. dia maha pencipta.. bentuk tubuh Allah dan wajah Allah adalah rahsia yang sengaja tidak diperjelaskan dalam AlQuran.. sekiranya Allah menjelmakan dirinya di bumi ini nescaya hancur lebur lah bumi ini kerana takut akan kebesaran Allah... Zat Allah adalah maha besar.. dan tidak boleh digapai dengan pancaindera manusia yang lemah... kerana selagi kita hidup di bumi kita tidak boleh merasai zat Allah yang maha besar.. kita hanya dapat melihatnya bila tiba di akhirat kelak... sekiranya Allah menampakkan dirinya pada manusia di bumi... habis lah kita

      Padam
    6. maaf dek saya profiser pensara sejarah islam sariah kelulusan PHD dalam kajian islam dan PHD kajian fizik atau marifah alam dan manusia belum perna tedegar allah itu berbansa melayu jike ayaanda kawasan adek itu saorang sofi saya terigin belajar degan dia JIKEDIA ITU BAGUS DALAM BIDANG ISLAM CUBE PANDANG PENTABERANG KELUARGA DIA BUL KE SALAH DALAM ISLAM JAGANG TERPEGARU DEK BELAJARLA ILMU AGAMA PERGI LAH KE MASJI JUMPE USTAZ YANG BETUL MAAF MAAF DEK INI SEBAGAI NASIHA JE

      Padam
    7. NASIAH SAYA KEPADA SESIAPE JUGA YANG KURANG ARIF PASAL ISLAM AGAMA ALLAH MAHAESA LAGI TERPELIARA KEAGUGANG NYA MEMTALA NASIHA PADA ORANG YANG HARAF DALAM AGAMA SUCI INI ,ZATULLAH TIDABOLE DISAMAKAN PADA YANG LAIN ALLAH MAHATUGAL , BERKUASA SELURUALAM 7LAPIS BUMI 7 LAPIS CAKERWALAH .MAAF

      Padam
    8. professor tp ayat tunggang langgang, liau, pegi belajar tatabahasa dulu eh, komen2mu sungguh membingungkan, kan bahasa melayu tu cantik, jgn dirosakkan eh

      Padam
    9. Sya rasa lbh baik awk cari seorg guru agama yg bole mengajar dan bimbing awak dlm bab agama jngn ingt dia ayahanda apa yg dia ckp semua btul

      Padam
  14. Salam semua, mari sama sama kita perbetulkan segala bentuk hujah yg terdapat diblog ini dengan berlandaskan fakta fakta dari Al Quran. Okey! Kita mulakan...menurut Al Quran Nabi Allah Ibrahim mempunyai 2 isteri, Sarah dan Hajjar serta 2 putera Ismail dan Ishak. Soalannya dari alam ghaib mana pulak muncul Keturah isteri ke3 Nabi Ibrahim tu? Begitu jgak dengan putera putera baginda yg 6 orang lagi tu... keduanya didalam KHUTBAH AKHIR RASULALLAH SAW baginda menyebut mengamanahkan 2 perkara dan jika berpegang padanya nescaya kita takkan sesat...tak lain dari AL QURAN dan SUNNAH baginda...tak disebutpun Hadis, soalannya berita mengenai munculnya Al Mahadi atau Muhammad ibni Abdullah dan turunnya semula Isa Al Maseh tidak disebutpun dalam Al Quran, cuma dari Hadis. Ketiganya kisah Nabi Allah Idris AS sebelum Nabi Allah Nuh AS dan binasanya kaum pertama dari 12 kaum yg dibinasakan Allah amat jelas dan tepat gambarannya diberitakan oleh Al Quran...soalannya entah simptom apa yg menyerang anda semua sampai taksub dan teramat yakin dengan karya para PENGHAYAL MABUK, KURANG AKAL, TAK SIUMAN, SAKIT MENTAL TAHAP ICU, TERENCAT AKAL, SEWEL, SOHAI dsb. Ok! berbalik pasal Nabi Allah Idris AS yg diutuskan pada kaum MU atau LeMUria, kaum DATARAN BAWAH yg menghuni 4 penjuru dunia dangan 4 bentuk muka bumi dan cuaca berbeza, kaum keturunan dari Nabi Allah Syits AS, jurai Qabil, putera Adam AS. Nabi yg dikunia dan dianugerahkan dengan bebagai bagai kebijaksanaan antaranya mahir mengukir dan melukis, pandai menulis, menjahit dan yg paling utamanya berilmu serta berpengetahuan tinggi dalam bidang astronomi, di zaman baginda telah terdapat 72 bahasa dan telah mendirikan 188 kota. Dilahirkan di MUnaf dan digelar HurMUs Al-Haramisah atau Al Hurmus Aramea. Manakala pengikut baginda dipanggil kaum MU atau Hurmus atau Sumeria atau lebih popular dikenali sebagai kaum LEMURIA dikalangan PELAMUN SANGAP, BAHLUL dan BENGAP... kaum tersebut bertukar menjadi angkuh, bongkak, sombong, mungkar, kufur dsb setelah diajarkan pelbagai ilmu dan pengetahuan oleh Nabi Allah Idris AS...keadaan itu berterusan setelah Nabi Idris diangkat ke suatu tempat serta belanjutan sehingga zaman Nabi Allah Nuh AS, sampai tiba saatnya kaum tersebut dibinasakan Allah dengan banjir besar diempat penjuru dunia yg membenam kaum DATARAN BAWAH juga diepat penjuru dunia di zaman Nabi Allah Nuh. Di zaman Nabi Allah Hud AS pula sekali lagi Allah membinasakan kaum ke2, kaum Aad atau kaum yg dikenali oleh sipenyakit otak sebagai kaum Atlantis. Dibinasakan dengan ribut pasir yg teramat dingin dan terbenam secara mutlak di bawah padang pasir. Bermula dari 2 kejadian tersebut selapas banjir besar dan ribut pasir secara logik telah mengubah bentuk muka bumi dengan membentuk berpuluh ribu pulau, tanah besar dan benua benua juga membentuk hamparan samudra luas terbentang begitu juga halnya dengan kejadian ribut pasir yg membentuk banyak hamparan padang pasir di muka bumi. Nak dikaji apa ke lagi pasal asal usul Melayu? Dh jelas lagi bersuluh kaum MALA atau kaum DATARAN BUKIT yg diwartakan Al Quran di zaman Nabi Allah Idris AS terbentuk dari salah satu penutur bahasa dari 72 bahasa tersebut. Kaum yg terpisah diberbelas ribu pulau dan tanah besar selepas banjir besar dan terselamat dari ribut pasir serta segala bentuk kemusnahan awal. Kaum yg terpisah dari segala bentuk tamadun ini akhirnya ditamadunkan oleh penyebar AJARAN IBRAHIM ajaran HANIFF mentauhid dan Mengesakan Maha Pencipta tidak menyembah patung maupun berhala yg dibawa dari Selatan India dan Campa ke KEDAH TUA serta Agama Hindu dan Buddha dari India dan Indocina. Kerajaan dan bangsa MALA yg menerima Ajaran Ibrahim digelae MALA-UR...UR adalah nama negara tempat kelahiran Nabi Allah Ibrahim dibawah Kerajaan Cheldina...mana mana Kerajaan bangsa Mala yg menerima Hindu dan Buddha dipanggil dengan beebagai nama cnthnya Kerajaan Jawaka yg menerima Buddaha kemudian Hindu digelar Kerajaan Jawa, Kerajaan Grahi yg menerima Hindu digelar kerajaan Sunda dan Kerajaan Medang yg juga menerima Hindu digelar Kerajaan Medang Kamulan...adanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum... maaf.. saya tidak memaksa utk awak percaya tentang melayu dan Israel... memang dalam Al-Quran hanya menceritakan tentang isteri nabi Ibrahim iaitu hajar dan Sarah semata-mata.. tetapi AlQuran tidak pula memberi penegasan bahawa nabi Ibrahim "hanya ada dua orang isteri sahaja", dan tentang Keturah pula hanya disebut dalam "Kitab Yahudi Kuno" yang telah diseleweng.. jadi boleh jadi ada kebenarannya.. satu lg.. apa yang saya perhatikan AlQuran tidak menceritakan secara keseluruhannya kisah kisah nabi terdahulu... sbg contoh mengikut anggaran bilangan rasul dan nabi diikutkan ratusan juga... tetapi hanya diutamakan 25 orang nabi sahaja.. dan kisah mereka tidak pula diceritakan secara menyeluruh... dan hanya diambil sebahagian cerita shj sebagai panduan ibadah utk umat masa kini.. jadi kita tidak boleh menolak artikel itu secara mutlak... lagi pun dalam artikel itu sendiri mengatakan bahawa kajiannya mempunyai "kebenaran dalam kesamaran".. jadi penulis tidak mahu pembaca mempercayainya secara langsung.. cuma perlu diambil sbg pengetahuan Am shj dan bersiap sedia menghadapi segala kemungkinan

      Padam
    2. ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJATERA , SAYA AMAT BERTERIMAKASI PADA SEMUA YG ADA DAN PERKARAH SEJARA ASAL USUL BANI MIN ATAU SUKU MALAYU SAYA SUDA KAJISELIDE SEJARA ASAL USUL BASAH MALAYU INI AMPER 47TAHU

      Padam
    3. Udah la tu leiman supar oiii...tulisan bm ko tu eja la betul2...ni macam tulisan orang x pergi sekolah aje...

      Padam
  15. Seterus mari kita realise kenapa Kerajaan dan Bangsa Mala yg kemudiannya dipanggil MELAYU dianggap istimewa...Pertamanya Kerajaan dan Bangsa Melayu yg menerima Agama Haniff Ajaran Ibrahim berjaya mencipta keperibadian sendiri dari segi Bahasa, Budaya dan Adat Resam. Bahasa Melayu adalah satu satunya bahasa yg menggaulkan sedikit Bahasa Hebrew, Ibrani dan agak banyak campuran Sanskrit serta Austronesia sebelum masuknya campuran Arab, Portugis, English dllnya. Dari segi budaya di dalam berpakaian pula, cntohnya cara pakaian kalangan istana, jelas menampakkan satu bentuk keperibadian tersendiri berbeza dengan pengaruh Buddha dan Hindu misalnya, begitu juga dng pakaian tradisional Melayu secara amnya. Jika dilihat dri sudut budaya yg lainnya seperti Tarian Melayu, Lagu Melayu, Alat Muzik Melayu dsb, Melayu memiliki Tarian Melayu Asli, Lagu Melayu Asli dan Alat Muzik tradisional Melayu. Keunggulan Karya Seni Melayu jelas terpancar pada Seni Bina Melayu, Ukiran Kraf Melayu dsb. Ini amat bertentangan dengan Bangsa Mala yg menerima Hindu dan Buddha, dari segi Bahasa, Budaya dan Adat Resam jelas hingga ke hari ini masih kental pengaruh Hindu Buddhanya seperti Wayang Kulit, Menora, Kuda Kepang, Gamelan dsb, begitu juga dlm konteks Bahasa, masih banyak lagi mengekalkan pengaruh Hindu Kuno, Tamil Kuno, Indocina dan Austronesia. Jadi di sini jelaslah pada kita sebenarnya apa saja milik Melayu, Keperibadian Melayu, Keterampilan Melayu, Kewibawaan Melayu itu sebenar benarnya adalah ISTIMEWA. MELAYU ADALAH BANGSA ISTIMEWA. Amin.

    BalasPadam
  16. Sekarang mari kita analise apakah MALANGnya Bangsa MALA-UR atau MELAYU. Malangnya Bangsa Mala-Ur adalah pada setiap peninggalan Warisan Seni Budaya dan Seni Bina, sering saja disalah tafsirkan oleh para Sejarawan, para Arkeologis, para Ilmuan dan Cedikiawan sebagai peninggalan Hindu dan Buddha, Seni Bina Melayu seperti peninggalan Seni Bina pengaruh Yamen Kolam Santai Di Raja, Balai Rong Sri, Takungan Air, Gelangang Di Raja, Istana Hinggap dsb punah ranah disalah tafsirkan sebagai Candi Hindu dan Buddha. Manakala peninggalan sejarah di Sungai Batu Kedah yg berhubung kait terus dng Ajaran Haniff disalah tafsirkan sebagai Agama menyembah api, sedang kebanyakkan penemuan berkenaan amat jelas dan ketara kaitannya dengan pengaruh Yamen. Selain dari itu apabila ada di kalangan Masyarakat Melayu yg membudayakan budaya Sanskrit, terus saja dilebelkan sebagai kononnya dulu agama nenek moyang mereka Hindu, pada hal Budaya itu bkn petunjuk Agama sebenarnya. Yang paling pedih dan ngilunya bila Melayu dengan gahnya merasa bangga bila dikaitkan dng Hindu dan Buddha dlm apa saja keadaan. Sedarlah Melayu kalau benar seperti yg diandaikan di Seluruh Semenanjung, Sumatera dan seluruh Kepulauan Sumatera, Utara Sulawesi dan Selatan Kalimatan bahawasanya MELAYU sebelum Islam dahulu beragama Hindu dan Buddha, Masakan Kerajaan dan Bangsa Melayu sedia menerima ISLAM dengan rela tanpa menumpahkan darah. Ingatlah Melayu sebelum islam asalnya MENGANUT AGAMA HANIFF, AJARAN IBRAHIM,.ajaran yg MENTAUHID dan MENGESAKAN MAHA PENCIPTA tidak menyembah patung maupun berhala serta mengamalkan Ibadah Korban sempena gantian korban Ismail, putera Nabi Ibrahim AS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bahasa sanskrit termasuk dlm bahasa sub-aramaic, di mana bahasa Aramaic adalah bahasa zaman nabi Ibrahim/Abraham dalam cabang2 bangsa Chaldean, bangsa purba, pengaruh Hindu dan Buddha di nusantara pula, saya lebih selesa ianya adalah pengaruh ajaran Vedanta, klu anda ke Bali, mereka menggelar diri sbg ahli2 Vedanta, dimana Sumner kitab2 Veda yg mereka imani, tidak spt Hindu di lembah Indus(India) yg sudah corrupted, hindu jg menganggap kitab Veda adalah kitab suci mereka, tp pendeta2 Vedanta di sana susah menjadi korup dan mengulangi sama spt ajaran2 hanif(monotheisms) yg sblm ini menyembah satu tuhan kpd byk tuhan spt konsep2 inkarnasi dll, jd sya lebih selesa mendengar pengaruh Hindu yg ada di nusantara sblm kedatangan Islam, adalah dtg dari pengaruh Vedanta, di mana dlm kitab2 Veda jg byk fakta mengenai golongan Vedanta padapada asalnya adalah mengimani Tuhan yang Satu, kemungkinan ajaran Veda ini dtg dr cabang ajaran nabi Ibrahim, ajaran Veda dari Brahma, bg saya Brahma itu adalh Ibrahim, sbb dkt2 bunyinya, apabila pengaruh vedanta ini korup di India, dan terseleweng dr ajaran asal, cepat sungguh penduduk nusantara menukar pegangan agama kpd konsep Buddha pula, Buddha jg bengang dgn kekorupsian pendeta2 Hindu yg selewengkan ajaran asal Veda, veda dan Buddha ada kaitan dgn ajaran hanif(monotheisms), berkait dgn ajaran nabi Ibrahim bertuhankan satu Tuhan yg Maha Kuasa, cuba rujuk artikel atau video2 hujahan2 dr zakir naik mengenai kaitan agama2 di dunia, sunggub byl membantu, so kesimpulan yg saya dpt buat masa ini adalah, ajaran2 hanif itu susah smpai di nusantara sblm era nabi Muhammad yg membawa Islam utk last testament cuma manusia mmg akan mengulangi kesilapan dgn kembali kpd menyembah selain Allah dan kembali kpd bersebati dgn kuasa alam sehingga terlupa tuhan itu wujud dan lebih berkuasa dari semangat alam(jin la tu), sudah dtg nabi dan rasul ke setiap pelusuk dunia, tuhan itu adil, cuma manusianya sahaja yg akan kembali kpd kesesatan bila sudah lama ditinggalkan tanpa ada kehadiran pesuruhNya, nasib baik Quran itu terpelihara hingga kiamat, klu Allah tidak janjikan itu, pasti Islam jg mengalami benda yg sm spt agama2 hanif/monotheism sebelumnya spt ajaran Kristian/nasrani, yahudi, vedanta Buddha dll, wallahualam

      Padam
  17. Ya! Alhamdu lillahi Rob bil alamin...Amin. Bermula dari Adam AS diikuti dengan Nabi Allah Syits AS...MAKA TERBENTUKlah TAMADUN MANUSIA di zaman NABI ALLAH IDRIS AS mendukung TAUHID. NABI ALLAH IBRAHIM AS menjunjung TAUHID dan MUHAMMAD RASULALLAH SAW menjulang dan menyempurnakan TAUHID. Dari rujukan yg ditulis oleh Sami Abdullah Al-Magluts, Ibn Katsir dalam QISHASH AL-ANBIA, Kitab Al-Tarikh Al-Hukama dll...menyebut Nabi Idris AS bkn hanya membahagikan bumi kepada 4 penjuru, malah meletakan 1 Raja pada setiap satunya: Raja Zous, Esqlebeos, Elaus dan Zous Amon. Setiap Raja DATARAN BAWAH di empat penjuru dunia pula mewakili DATARAN RENDAH, DATARAN ATAS, DATARAN BUKIT dan TINGGI di Wilayah mereka. Kaum Mala yg dikenali sebagai kaum dataran bukit adalah satu satunya kaum yg sentiasa tunduk pada Ajaran Tauhid sejak dari awalnya, setelah terpisah dimerata pulau dan tanah besar sebaik saja mndapat perkhabaran tentang Agama Hanif Ibrahim dan kemudiannya Islam, bangsa Tunduk dan Ruku' yg terhindar dari segala bentuk kebinasaan ini terus dengan rela dan hati terbuka menerima Ajaran Tauhid di seluruh NUSASERANTAU dengan satu penyatuan yg bersepadu...jika diperhatikan pada KERAJAAN AWAL MELAYU sebelum Masehi cnthnya: Kerajaan Kedah Tua dan nama nama seperti Kandis, Jambi dan Kutei di Kedah buat masa ini...nama nama Kerajaan Melayu ini juga terdapat di Sumatera seperti Kerajaan Melayu Kedah Jambi dan Kerajaan Melayu Kandis. Begitu juga dengan Kerajaan Pahang Tua (Kuantan), terdapat Kerajaan Melayu Kuantan Sengigi di Sumatera...Kerajaan Johor Riau, Kerajaan Kelantan Siak, Terengganu Riau dll di Sumatera, kita juga tahu terdapat Kerajaan Kutai di Kalimatan, menyamai sebutan Kutei di Kedah dan Langkasuka...APA YG WAJIB KITA LAKSANAKAN SEKARANG ADALAH..
    MARILAH SAMA SAMA KITA MUSNAHKAN! KITA BAKAR! KITA HUMBANKAN BUKU BUKU KARANGAN MANUSIA KAFIR KAKNATULLAH YG MENULIS TENTANG KAUM LEMURIA, ATLANTIS, MELAYU DSB YG TERSASAR, MELENCONG, SESAT LAGI MENYESATKAN...DAN JANGAN TERIMA PAKAI LANGSUNG WALAU SEBARIS AYAT...RUJUKLAH PADA KITAB KITAB KARANGAN ILMUAN ISLAM...wassalam.

    BalasPadam
  18. Wallahualam...apa yg penting saya berharap mudahan semua umat islam bersatu hati dan tidak mengirakan bangsa apa lg.yg penting kt hidup tenang,aman bahagia dan berjaya dlm hidup...amin

    BalasPadam
  19. Apa yang saya pernah terbaca dalam sebuah artikal yang ditulis oleh ILMUAN ISLAM: Terdapat satu keturunan dari salah satu 22 pasangan anak anak Adam AS menduduki DATARAN AKHIR DUNIA yang dilingkari pulau pulau akhir dunia serta dipimpin oleh seorang Nabi yang tidak disebut dalam Al Quran...TELAH MENERIMA AJARAN TAUHID yang disebarkan oleh PENUTUR BAHASA INDO-IRANIAN dan INDO-ARYAN yang seangkatan dengan BAHASA KAUM PENGHUNI DATARAN AKHIR DUNIA yang menjadi IBU pada BAHASA SANSKRIT. Kaum datataran akhir dunia itu juga menulis dalam TULISAN PARSI atau PAHLAVI yang menjadi TULISAN RASMI kaum dataran akhir dunia dan juga tulisan Danskrit...Nampaknya BAHASA DAN TULIDAN KAUM DATARAN DAN PULAU PULAU AKHIR DUNIA LEBIH TUA DARI BAHASA SANSKRIT...kenapa pulak jadi the other way round?...Dikatakan Bahasa dan Tulisan kaum MALA menganak angkatkan Bahasa Sanskrit dan Tulisan Pallawa???

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum semua...

    Bagus bahas bahas ni....cambah minda!

    SAJA tanya:

    Yang komen suspicious tu dah biasa ke hasil kan kitab tasfir? Kalau ade ok le...Tolong bagi saya satu naskhah...hmmmm. ..teringin nak baca pulak ye!

    Kalau tak der. ..pi cuci kote yang ada taik palat tu...mandi elok2 dan solat minta Allah bagi kekuatan untuk buat kitab tafsir better dari Tafsir Ibnu Kathir...

    Ptuiiihh. ....otak selut !

    ...abu Ahmad al-ahmad...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nie melalut apa ke jadahnya plak nih? Hubungkait amendanya plak antara asal usul Melayu dng kitab tafsir nih? Nyanyuk ke apa?...Okey begini...MENJEJAK MELAYU HARUS BERMULA DARI LANGKAH ISLAM...Rasulallah SAW adalh pelengkap dan penutup AGAMA HANIF, AGAMA ISLAM...matlamat akhir KENABIAN ADAM AS yg diturunkan pada Idris AS, Hud AS, Ibrahim AS dan Ismail AS. Amat tidak wajar jika kita mrnjejak melalui jurai Ishak...Nabi Nabi yg diturunkan dari jurai Ishak adalah dikhususkan khas buat bani Israel. Nabi Ismail AS dikurniakan 12 putera dan 1 puteri...APA YG AMAT DIGERUNI OLEH YAHUDI LAKNATULLAH adalh SAKA dan BAKA dari puteri Ismail...dari SAKA BAKA INILAH sebenarnya yg bakal melahirkan pemegang panji panji hitam dari timur. Manakala SAKA BAKA dari 12 putera Ismail AS pula menjadi penyebar Agama Hanif Ajaran Ibrahim hingga sampai ke Alam Melayu...seterusnya menerima Islam. Yg nie x kena mengena dng KITAB TAFSIR wahai cik Mat oiii...pastikan bila meludah tu hala ke bawah jng ke atas...nanti tertelan plk ludah sendiri sbb mulut cik Mat tu sukar ditutup.

      Padam
    2. Ape2 pon boleh yang pasti *ABU*
      -ASALKAN BUKAN UMNO- ;-)

      Padam
  21. Bener skali DARI JURAI ISMAILIAT dan bukan ISRAELIAT!!!

    BalasPadam
  22. Inilah melayu, bangsa yg sememangnya ingin mencari jalan untuk menampakkan drinya agung padahal seperti hanya sebutir pasir...sbenarnya bangsa melayu ini bkanlah apa2 ..hanya bangsa yang berimpian besar... cuma melayu takkan hilang di dunia..tu jerr...tapi bangsa ini memang tidak akan dapat memimpin...lihat sahaja apa yg brlaku di malaysia ..dgn kepimpinan melayu..bandingkan dgn kepimpinan bangsa lain..masihgak nak rasa gah?..cuba lah berusaha dan beriman kepada Allah SWT...itu shaja sudah cukup..tak payah nak jadi ketus perang la ..barisan hadapan la..itu Allah yang menntukan..Allah boleh mlakukan apa sahaja mengikut kehendaknya...pening la bangsa korang ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. X salah kalau tak percaya... tapi kita perlu ingat... mmg Zionis tgh kaji tentang perkaitan melayu dgn Zionis.. dan kajian mereka positif.. dan tidak bercanggahan dengan kehendak kitab kuno yahudi.. just ambil pengetahuan ini sebagai langkah bersiap sedia menghadapi kemungkinan sahaja....

      Padam
    2. Assalamualikum sy setuju dgn Hafixuddin. Kita bertelagah Di Di disini geng2 zionis dok bertepuk tgn. X sedarkan kita dia Cuba bunuh kita secara senyap2. Serangan H1N1, Dan terkini denggi !!!
      Kita Di bagi mkn ubat tapi mengandungi dadah. Racun Dan BABI. Cth boleh tgk berapa ramai menghidap kencing manis yg dgn setia nya mkn ubat akhirnya kena renal failure, akhirnya kudung kaki, akhirnya buta. Boleh tgk sama yg mkn ubat kencing manis ni tgh dok sembang dgn kita boleh tidur. Mcmana nk khusuk dlm beribadat kalu mcm ni cara. Bangkitlah Melayu.

      Padam
    3. X setuju dgn hafizuddin....? Tak setuju dari sudut yg mcm mana tu.... hmm... cuba jelaskan....

      Padam
  23. Syukur, dgn rahmatNya nur ISLAM sampai ke tanah melayu

    BalasPadam
  24. melayu bangsa sampahlah.. ramai penagih dadahnya, pencuri, merompak, rogol dan bunuh, kuat melakukan sihir dan yg paling hebat dan dikenali sekali adalah makan rasuah ni bangsa mmg condemned lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak semua keturunan para nabi baik.. contoh yahudi Zionis. . Mereka juga dr keturunan nabi2.. tapi mengapa mereka kejam? Contoh pula bangsa Arab.. sebelum kedatangan nabi muhammad... Mereka merendahkan perempuan.. minum arak... merompak.. menanam bayi perempuan.. sedangkan semua bangsa Arab datang dr keturunan nabi Ismail.. kenapa mereka tidak jadi baik.? Begitu jugalah melayu... ataupun paling mudah.. kota semua dtg dr zuriat nabi adam... kenapa mesti ada manusia yg jahat? So tak hairanlah kalau ada kalangan Melayu jd penagih perompak dan sebagainya... dan kalau melayu jd penagih.. siapa pula yang seludup dadah kalau bukan negara barat? Jadi siapa lebih jahat? Orang yang seludup Dadah atas niat utk rosakkan akhlak org lain atau orang yg buat jahat sbb dlm pengaruh dadah?

      Padam
  25. Emmm...bangsa sampah, sampah sarap, bakul sampah, tong sampah, angkut sampah, makan sampah, bau sampah, ulat sampah...MELAYU JAMBI, MELAYU SIAK, MELAYU PASEMAH, MELAYU BENGKALIS, MELAYU PENGKALAN KEDAH, MRLAYU KAMPAR, MELAYU KUANTAN SENGIGI, MELAYU KELANTAN MUARA SIAK, MELAYU INDERAGIRI, MELAYU JOHOR RIAU, MELAYU RIAU, MELAYU PALEMBANG, MELAYU TERENGGANU RIAU, MELAYU LINGGA, MELAYU KUNDUR, MELAYU SINGKEP, MELAYU DELI, MELAYU BINTAN, MELAYU BELITUNG, MELAYU BETAWI JAKARTA, MELAYU MAKASAR, MELAYU AMBON, MELAYU MELUKU, MELAYU KALIMANTAN...TERMASUK MELAYU BERUNAI...MALAYSIA X DE MELAYU YG ADA JAWA, BUGIS, BANJAR, MENDAILING, MINANG, BAJAU, TAUSUK, DAYAK...DSB.

    BalasPadam
  26. Pernah dengar seorang ustaz yg ketika memberi ceramah beliau seperti merahsiakan sesuatu tentang siapa yg bakal menetang israel nanti. Gaya kiasannya mcm org melayu coz banyak kali dia sebut kita kita kita. Ada juga disebut pasal dajal & yakjud makjud. Pun begitu seperti bg kiasan shj, spt takut nk terus terang. Apa yg dipesannya supaya kita tmbh ilmu agama & didik anak kita baik2. Rasa pelik tgk ustaz tu berceramah. Kdg2 org tinggi ilmu agama ni blh tafsir masa dpn. So lebih baik kita baiki diri. Setiap yg buruk blh berubah. Mmg benar melayu skrg jauh berubah, mana tau dtg kesedaran lepas ni.

    BalasPadam
  27. usah lah bergaduh , maki hamun , melaknat org atau burukkan org lain .... kita baca dan dengar je ... dan kita nilai sendiri dan buat keputusan sendiri ... kita kan belajar agama ... tau agama ...

    BalasPadam
  28. Semua nye same je manusia.. Aq nk kaji suku khaum jin plk le.. Kot2 ada sama dgn DNA israel..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengkaji ada lebih baik dr menghukum dan memerli... ramai yg X boleh terima artikel itu sbb bila sebut islam.. kita membayangkan arab dan Israel. . Sehingga kita terlepas pandang bangsa2 lain.. yang juga memainkan peranan.. sbb itu kita tak boleh terima bila dikaitkan melayu dengan keturunan nabi2.. sebab mind set kita bila sebut pasal keturunan nabi.. mesti berbahasa Arab dan Israel sehingga kita menolak bangsa lain yang juga mungkin ada kena mengena.. sedangkan tidak mustahil bangsa lain juga terlibat

      Padam
  29. Sekiranya ibu bg bangsa melayu drpd Keturah, xmungkinlah lost tribe tu adalah bangsa melayu kerana lost tribe adalah dr nabi yusuf as dimana susur galurnya adalah dr isteri nabi Ibrahim yg bernama sarah dan bukan Keturah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya macam ni ada dua kelompok melayu...

      Yang pertama... kelompok yg datang terus dari zuriat nabi Ibrahim dan Qeturah. . Dan kelompok yg pertama ini hanya mempunyai DNA Ibrahim*Qeturah sahaja

      Yang kedua.. kelompok yang juga datang dari zuriat nabi Ibrahim dan Qeturah.. Namun selepas zaman berzaman akhirnya bani Israel dr zuriat nabi yusuf pula muncul dan berkahwin campur pula dengan melayu yang datang terus dari zuriat Ibrahim dan Qeturah.... jadi kelompok kedua ini mempunyai gabungan Gene Yusuf*Ibrahim*Qeturah

      Awak tak betul2 faham maksud artikel tu

      Padam
    2. dorg ne nda faham mengenai proto-malay n deutro-malay, n pengertian nusantara yg bermaksud antara nusa, antarabangsa, tu la susah utk menerima tu, semua bangsa ada kaitan each other belum lg dgn yg hybrid2 race, disebabkan asimilasi, perkahwinan dan penghijrahan, mentality mereka hanya merujuk kpd apa yg ada di depan mata, kesian, abaikan jak dorg ne, dorg membantai tanpa info yg utuh abaikan jak, kecuali klu ada info yg lebih baik utk menafikan iaitu info yg lebih pd bukti, ambil la beberapa peratus utk teruskan analisa maklumat, we are analyst, not scientist or ahli2 pakar dlm researched field n we got no lab, abaikan jak org2 yg tertutup akalnya

      Padam
  30. X usahlah tingglkan kata2 kesat lagi sesam sendiri. Insafla bertaubat la. ALLAH S.W.T maha Mengetahui segalanya.

    BalasPadam
  31. Ada yg meminta rujukan bagi hujah asal sedangkan mereka juga tidak memberi rujukan untuk menyangkal hujah ini.pada saya,saya tak menyanggah atau mengiakan pendapat selagi belum sahih.mau tahu kaji sendiri.pada saya ini pendapat penulis dari kajian beliau.ini bukan alquran dan hadis yang perlu kita gigit dengan gerham kita.pada yang menggunakan kata-kata kesat akal anda telah diketahui tahapnya "bahasa mencerminkan bangsa".

    BalasPadam
  32. Salam mullah qadammullah...kenyataan memang benar bangsa melayu tidak akan hilang di dunia ini..akan tetapi bangsa melayu akan merempat di tanah melayu..jika kita lihat mengapakah nama negara kita ini di tukar kepada nama malaysia..kenapa tidak nama dahulunya ia itu tanah melayu..sebagai contoh mengapakah nama laut china selatan di gunakan sehingga hari ini..itulah apa yang kita katakan tentang peradaban sejarah...sejarah tidak pernah menipu kita..akan tetapi kita yang menipu dan mengubah akan sejarah itu..wahai bangsa-bangsa melayu bersatulah kamu demi satu bangsa yang beradab dan bertamadun..wahai kerajaan pimpinan najib dan juga kerajaan pimpinan pas..bersatulah kamu demi menyatukan agama bangsa dan tanah air..demi anak-anak serta cucu cicit bangsa melayu yang akan datang..janganlah kita berperang kerana parti politik menegak akan benang yang basah sedangkan benang yang kering pun kita tidak dapat menegak akannya...kembalilah kepada hadis dan sunnah nabi kita saw...dan amatilah kalimat terakhir sebelum baginda wafat..ketahuilah kita ini adalah umatnya yang akhir di zaman ini..dan kita inilah umatnya yang paling baginda sayangngi..ingatilah kata-kata rasullulah saw..akan diharamkan mana-mana umat dan dari mana-mana kaum yang terdahulu memasuki syurga..melainkan keseluruhan umatnya ini memasuki syurga telebih dahulu dan baginda akan memastikan setiap umatnya memasuki ke syurga barulah baginda akan memasukinya kerana bagindalah orang yang terakhir akan memasuki ke syurga..ingatlah wahai bangsa melayu beragama islam..dimanakah letaknya akan ke islamannya itu..dimanakah letaknya ke imanan seseorang muslim itu..daripada namanya kah ataupun daripada bin atau bintinya kah...carilah syahadah di lubik tawi indah...dan ingatlah pada para pemimpin segala parti politik pimpilah dengan ajaran berlandas akan agama islam mengikut hadis dan sunnah...wahai segala mufti-mufti di negara ini..dan segala para-para alim ulamaq janganlah kamu lalai ketika menjalan akan tugas seperti mana yang telah di amanahkan kepada kamu. Sabda nabi muhammad orang yang ternampak lebam hitam di dahi di kepala sesorang..maka orang itulah yang akan masuk ke neraka terlebih dahulu..kerana mereka menunjuk-nunjuk akan ke aliman mereka itu...ingatlah wahai bangsa-bangsa nelayu janganlah kamu berpecah belah pimpinlah bangsa kamu ini sebaik mungkin..kepada orang-orang kaya berugama islam ..adakah kamu jamin dan yaqin kekayaan kamu yang kamu cari dan usaha itu datangnya daripada yang halal-halal belaka..jika kamu mati adakah harta-harta kamu itu dapat membantu kamu ketika kamu di hisab oleh neraca al mizan...ingatlilah sedang akan baginda saw wafat tidak ada meninggal akan sebarang harta buat umat-umatnya ..baginda berasa sedih teramat ketika malaikat maut berbicara dengan baginda ketika baginda nazak dan berbaring di atas pelepah tamar..akan tetapi baginda meninggal akan dua benda yang amat berguna untuk umat-umatnya sekalian iaitu hadis dan sunnah baginda....kerana itulah harta yang tidak ada nilai gantinya....marilah sama-sama kita fikir-fikirkanlah..

    BalasPadam
  33. Salam mullah qadammullah...kenyataan memang benar bangsa melayu tidak akan hilang di dunia ini..akan tetapi bangsa melayu akan merempat di tanah melayu..jika kita lihat mengapakah nama negara kita ini di tukar kepada nama malaysia..kenapa tidak nama dahulunya ia itu tanah melayu..sebagai contoh mengapakah nama laut china selatan di gunakan sehingga hari ini..itulah apa yang kita katakan tentang peradaban sejarah...sejarah tidak pernah menipu kita..akan tetapi kita yang menipu dan mengubah akan sejarah itu..wahai bangsa-bangsa melayu bersatulah kamu demi satu bangsa yang beradab dan bertamadun..wahai kerajaan pimpinan najib dan juga kerajaan pimpinan pas..bersatulah kamu demi menyatukan agama bangsa dan tanah air..demi anak-anak serta cucu cicit bangsa melayu yang akan datang..janganlah kita berperang kerana parti politik menegak akan benang yang basah sedangkan benang yang kering pun kita tidak dapat menegak akannya...kembalilah kepada hadis dan sunnah nabi kita saw...dan amatilah kalimat terakhir sebelum baginda wafat..ketahuilah kita ini adalah umatnya yang akhir di zaman ini..dan kita inilah umatnya yang paling baginda sayangngi..ingatilah kata-kata rasullulah saw..akan diharamkan mana-mana umat dan dari mana-mana kaum yang terdahulu memasuki syurga..melainkan keseluruhan umatnya ini memasuki syurga telebih dahulu dan baginda akan memastikan setiap umatnya memasuki ke syurga barulah baginda akan memasukinya kerana bagindalah orang yang terakhir akan memasuki ke syurga..ingatlah wahai bangsa melayu beragama islam..dimanakah letaknya akan ke islamannya itu..dimanakah letaknya ke imanan seseorang muslim itu..daripada namanya kah ataupun daripada bin atau bintinya kah...carilah syahadah di lubik tawi indah...dan ingatlah pada para pemimpin segala parti politik pimpilah dengan ajaran berlandas akan agama islam mengikut hadis dan sunnah...wahai segala mufti-mufti di negara ini..dan segala para-para alim ulamaq janganlah kamu lalai ketika menjalan akan tugas seperti mana yang telah di amanahkan kepada kamu. Sabda nabi muhammad orang yang ternampak lebam hitam di dahi di kepala sesorang..maka orang itulah yang akan masuk ke neraka terlebih dahulu..kerana mereka menunjuk-nunjuk akan ke aliman mereka itu...ingatlah wahai bangsa-bangsa nelayu janganlah kamu berpecah belah pimpinlah bangsa kamu ini sebaik mungkin..kepada orang-orang kaya berugama islam ..adakah kamu jamin dan yaqin kekayaan kamu yang kamu cari dan usaha itu datangnya daripada yang halal-halal belaka..jika kamu mati adakah harta-harta kamu itu dapat membantu kamu ketika kamu di hisab oleh neraca al mizan...ingatlilah sedang akan baginda saw wafat tidak ada meninggal akan sebarang harta buat umat-umatnya ..baginda berasa sedih teramat ketika malaikat maut berbicara dengan baginda ketika baginda nazak dan berbaring di atas pelepah tamar..akan tetapi baginda meninggal akan dua benda yang amat berguna untuk umat-umatnya sekalian iaitu hadis dan sunnah baginda....kerana itulah harta yang tidak ada nilai gantinya....marilah sama-sama kita fikir-fikirkanlah..

    BalasPadam
  34. Salam mullah qadammullah...kenyataan memang benar bangsa melayu tidak akan hilang di dunia ini..akan tetapi bangsa melayu akan merempat di tanah melayu..jika kita lihat mengapakah nama negara kita ini di tukar kepada nama malaysia..kenapa tidak nama dahulunya ia itu tanah melayu..sebagai contoh mengapakah nama laut china selatan di gunakan sehingga hari ini..itulah apa yang kita katakan tentang peradaban sejarah...sejarah tidak pernah menipu kita..akan tetapi kita yang menipu dan mengubah akan sejarah itu..wahai bangsa-bangsa melayu bersatulah kamu demi satu bangsa yang beradab dan bertamadun..wahai kerajaan pimpinan najib dan juga kerajaan pimpinan pas..bersatulah kamu demi menyatukan agama bangsa dan tanah air..demi anak-anak serta cucu cicit bangsa melayu yang akan datang..janganlah kita berperang kerana parti politik menegak akan benang yang basah sedangkan benang yang kering pun kita tidak dapat menegak akannya...kembalilah kepada hadis dan sunnah nabi kita saw...dan amatilah kalimat terakhir sebelum baginda wafat..ketahuilah kita ini adalah umatnya yang akhir di zaman ini..dan kita inilah umatnya yang paling baginda sayangngi..ingatilah kata-kata rasullulah saw..akan diharamkan mana-mana umat dan dari mana-mana kaum yang terdahulu memasuki syurga..melainkan keseluruhan umatnya ini memasuki syurga telebih dahulu dan baginda akan memastikan setiap umatnya memasuki ke syurga barulah baginda akan memasukinya kerana bagindalah orang yang terakhir akan memasuki ke syurga..ingatlah wahai bangsa melayu beragama islam..dimanakah letaknya akan ke islamannya itu..dimanakah letaknya ke imanan seseorang muslim itu..daripada namanya kah ataupun daripada bin atau bintinya kah...carilah syahadah di lubik tawi indah...dan ingatlah pada para pemimpin segala parti politik pimpilah dengan ajaran berlandas akan agama islam mengikut hadis dan sunnah...wahai segala mufti-mufti di negara ini..dan segala para-para alim ulamaq janganlah kamu lalai ketika menjalan akan tugas seperti mana yang telah di amanahkan kepada kamu. Sabda nabi muhammad orang yang ternampak lebam hitam di dahi di kepala sesorang..maka orang itulah yang akan masuk ke neraka terlebih dahulu..kerana mereka menunjuk-nunjuk akan ke aliman mereka itu...ingatlah wahai bangsa-bangsa nelayu janganlah kamu berpecah belah pimpinlah bangsa kamu ini sebaik mungkin..kepada orang-orang kaya berugama islam ..adakah kamu jamin dan yaqin kekayaan kamu yang kamu cari dan usaha itu datangnya daripada yang halal-halal belaka..jika kamu mati adakah harta-harta kamu itu dapat membantu kamu ketika kamu di hisab oleh neraca al mizan...ingatlilah sedang akan baginda saw wafat tidak ada meninggal akan sebarang harta buat umat-umatnya ..baginda berasa sedih teramat ketika malaikat maut berbicara dengan baginda ketika baginda nazak dan berbaring di atas pelepah tamar..akan tetapi baginda meninggal akan dua benda yang amat berguna untuk umat-umatnya sekalian iaitu hadis dan sunnah baginda....kerana itulah harta yang tidak ada nilai gantinya....marilah sama-sama kita fikir-fikirkanlah..

    BalasPadam
  35. Yang pastinya yg kulit sawo matang, hidung kembang asal nusantara. Yg kulit cerah, hidung mancung, tinggi datang dari sana...luar nusantara. Melayu ni tempat melting pot. Asal usul pon tak tau agar kurang sombong dek keturunan. Mlayu rendah diri , baik hati, pemurah...kawan sume... akibat kurang sejarah bangsa yg boleh do riak riakkan. Maka resam melayu meredakan illahi...dikurniakan rahmat kekayaan bumi berkat hingga kini. Leka, santai, tak tegas di dunia namun Yg maha esa tetap menjaga Melayu Nusantara!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mudah mudahan jgn kaitkan susuk wajah melayu dgn israel.. kerana malayu darah campuran pelbagai bangsa... ikutlah jenetik mana yg dominan... sbb itu melayu mpunyai plbagai wajah.. ada nk iras india sikit.. ada nak cina sikit... ada nak iras english sikit.. cuma rambut saja tak hitam... hehehehe tambahan.. jd kalau ada yg mnolak israel sbg sbagian dr dorang.. itu tak boleh jugalah

      Padam
  36. salam. trm ksih utk maklmt ini. smg ia boleh menjd satu smngt dan minat bg yg lain utk mengkaji ttg bangsa melayu. kuat bangsa krn sejarah. sy pernh mndngr ada maksud di sabalik kata hang tuah " tak kan melayu hilang di dunia". tp bkn bidang saya utk jlaskan ttg itu. sy srnok mndgr ttg sjrh melayu krn bangsa myu ada kaitn dgn islam jg. sbnrnya bila kita dah dewasa bnyk lg sjrh ttg bangsa melayu yg kita tak tau. kdg2 dsembunyikan. atau mgkin dianggap x penting. tau sejarah bkn utk dibangga tp 1 kekuatan utk bersatu sesama bangsa dan agama.

    BalasPadam
  37. Klu tak nak subsidi dok diam2 la..
    ini kajian..
    yg nak marah tu pasal ape..
    agak nya anak u.. tak payah bagi makan.. biar dia cari cari sendiri..
    jgn la hantar anak2 u kesekolah..
    Sekolah banyak yg kerajaan bg subsidi..
    huhu.. jd orng melayu... tak nak bersyukur..
    konongnya kaya...

    BalasPadam
  38. back to basic ok bahasa melayu kembali pada asal. al-quran. dalam al-quran ada jawapan setiap soalan di dunia ni. tak kan melayu hilang di dunia. tak kan jawi pun hilang juga. pada yg ada anak tu ketengahkn bahasa dan tulisan jawi pada anak2 anda. ilmu tu.....bye.... assalamualaikum....

    BalasPadam
  39. Abang saya pernah mengubati seorang perempuan yang dirasuk jin.. umur jin ni... mmg tua jugalah... dia hidup selama ribuan tahun.. dia kata tujuan dia masuk kedalaman badan perempuan itu kerana ingin beritahu suatu perkara yang sangat penting.. dan dia menceritakan tentang asal usul melayu dan kaitan nya dgn israel...

    Segala kebenaran milik Allah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Teruskan wahai saudara...hamba menantinya...Melayu itu ISLAM...

      Padam
    2. Jika tidak keberatan diharapkan saudara Hafizuddin Harun dpt teruskn sambungannya...atau terus whtsap sya di 0177728615...zulkarnain

      Padam
  40. sori kakak oi keturunan nabi yusuf hensem hensem melayu hidung ke bawah kulit kuning oi makcik oi org melayu mirip cina campur india sebab tu melayu hidung tak mancung dan kemek sangat......aku tak salah kan kau sb berangan melayu keturunan nabi yusuf or ibrahim sape tak nak jd orang penting dalam islam oiiii.......melayu angan angan mat jenin....janji melayu islam sudah itu kite perlu bersyukur islam watak utama ialah orang arab yahudi kite watak sampingan je..hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahahaha... kolot betul pendapat mcm ni... banyak perkara yg boleh dikaitkan... but... I think you should do research.... hahahaha... yg Zionis tgh giat kaji bangsa Melayu... yg korang Msh lg berbalah balah pasal keturunan... ni masalah melayu dr dulu.. semua nk kena suap.. sampai sejarah keturunan melayu yg dipalsukan org barat pun... korang telan bulat2.. x slh kalau x percaya.. sbb bukti Msh belum ada sepenuhnya.. Tp cuba fikir logik.. kenapa mesti dikaitkan melayu dgn bangsa Israel. . Boleh jadi berlaku perkahwinan campur.. dan satu lg.. tak semestinya ayah kacak anak juga mesti kacak.. begitu lah juga nabi Yusuf. . Jgn percaya dgn artikel itu.. ambil sbg langkah berhati hati shj.. sbb ini lebih besar dr politik.. kerana ini melibatkan conspiracy yg sgt jahat.. yang para alim ulama sendiri tidak menyangkal.. kemungkinan ada kebenaran.. kenapa korang yg byk sgt persoal? Penulis Bkn nk kita percaya.. tapi tak salah jika kita mengkaji... korang duk pertikai2, pastu nk srh penulis tu menjawab pula pertikaian korang.. kalau saya lah jd penulis tu.. Saya akan jawap.. "KAJI SENDIRI" dan buat teori sendiri.. senang

      Padam
    2. Mcm nilah mis madame sir Mr or whatever... from now.. don't make argument about our ancestors... just grateful because we're Muslim.. and about our Mysterious ancestors and which human we came from.. just forget it.. If true we're came from prophet Joseph, it's nothing to us to be proud.. However we should grateful because we're muslim..

      Padam
    3. Dalam hadis dan Quran ada tulis tentang istilah bangsa melayu x ? Ni artikel konon nk bg melayu bangga lah.. yaa konon melayu keturunan bani israel .. tapi bengap jugak... sussuk wajah dan fizikal pun bagai langit dan bumi kalau nk banding bangsa arab dan israel ni... kalau kita keturunan bani israel,, kenapa dari awal hang tuah cakap x melayu hilang ... kejap melayu kejap israel.. kejap arab... sy xsalahkan penulis ni.. mungkin dia pun berbangga dgn hikayat ini... hehehe org melayu muka pun mcm kaum org asli hidung penyet.. keturunan arab israel ni semua lawa2 hensem2.. putih.. sampai org boleh bezakan mana satu israel mana satu melayu ... ni kalau arab dan israel tahu lah artikel syok sendiri ni.. mahunya diorang malu bising kt kita... ada hati nk mengaku bangsa pilihan tuhan... hehehe kita ni melayu watak sampingan je... arab dan israel xpandang pun bangsa melayu ni... puihhh..

      Padam
    4. GO FOR BOOK NAME HEROES OF THE NATION .IA DITULIS PROS DR WALIS BANGSAH ISRAEL UMUR 92TAHUN DIA KAJISELIDE BASAH MALAYU SELAME 68TAHUN MATI PADA USIA 95TAHUN

      Padam
    5. Maafkan saya

      Tentang perbezaan melayu dengan israel dari segi fizikal

      Melayu berhidung kemik, tubuh rendah, dan berkulit sawa matang..

      Israel berhidung mancung, tubuh tinggi, berkulit cerah..

      Tapi bagi saya.. perbezaan ini tidak boleh dijadikan sebab kita perlu menolak bahawa melayu datang dari israel...

      Saya buat contoh...

      Orang english berkahwin dengan melayu

      Kemudian lahir anak.. pada fasa ini.. anak ini mungkin mempunyai wajah mirip orang english... dlm 50% persamaan..
      Kemudian anak ini pula kahwin dgn melayu sekali lagi

      Pada fasa kedua ini.. persamaan anak mereka sudah berkurangan.. mempunyai 25 peratus sahaja daripada org english td.. kerana masih mengamalkan perkahwinan dgn melayu... kemudian anak yang ini juga sekali lagi bernikah dgn melayu
      ⬇��
      Pada fasa ketiga ini anak ini hanya mempunyai persamaan dlm 1.25% sahaja dgn org english tadi..

      Dan perkahwinan keturunan nya berterusan pernikahan dgm melayu.. sehingga %persamaan generasi yg akan datang dgn moyang english mereka hilang dan tidak jelas..

      Walaupun melayu ini berbeza... dgn israel dr segi fizikal... ini tidak boleh dijadikan hujah uTk menafikan nasab melayu..

      Kerana mereka telah mempunyai darah melayu yang lebih bnyak akibat moyang2 mereka. Asyik amalkan pernikahan dgn melayu shj..

      Lagi pula melayu pun ada juga yang wajahnya seakan org english..

      Tak semua melayu berhidung kemik? Ada juga yg mancung..
      Tak semua melayu berkulit sawa matang, ada juga berkulit cerah..
      Tak semua melayu rendah.. ada juga yg tinggi..

      So, logiklah kalau melayu ni berbeza dr segi fizikal..

      Contohnya mcm td english bernikah dgn melayu.. kemudian bila dpt anak kacuk english dan melayu.. anak itu mengamalkan pernikahan dgn melayu dan generasi berikutnya juga asyik nikah dgn melayu melayu dan melayu.. sehingga purata dna english sudah tidak jelas... ini samalah seperti kita menitiskan setitis nila dalam tempayan yang besar.. sdh tentu kita tak nampak warna nila tersebut.. ini samala juga perkahwinan campur yg saya utarakan

      Dan Satu lagi... tak semestinya orang hensem anak dia pun kena hensem juga.. samalah keturunan nabi yang dah berkurun kurun membiak

      Padam
    6. liau, nampak sangat lemah akal, jawapan ko ne sampah jak klu dlm bidang intelektual, lemah n racistracist, sorry sbb ko sendiri yg member lunar nanny a, haisshhhhh

      Padam
  41. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maafkan saya

      Tentang perbezaan melayu dengan israel dari segi fizikal

      Melayu berhidung kemik, tubuh rendah, dan berkulit sawa matang..

      Israel berhidung mancung, tubuh tinggi, berkulit cerah..

      Tapi bagi saya.. perbezaan ini tidak boleh dijadikan sebab kita perlu menolak bahawa melayu datang dari israel...

      Saya buat contoh...

      Orang english berkahwin dengan melayu

      Kemudian lahir anak.. pada fasa ini.. anak ini mungkin mempunyai wajah mirip orang english... dlm 50% persamaan..
      Kemudian anak ini pula kahwin dgn melayu sekali lagi

      Pada fasa kedua ini.. persamaan anak mereka sudah berkurangan.. mempunyai 25 peratus sahaja daripada org english td.. kerana masih mengamalkan perkahwinan dgn melayu... kemudian anak yang ini juga sekali lagi bernikah dgn melayu
      ⬇��
      Pada fasa ketiga ini anak ini hanya mempunyai persamaan dlm 1.25% sahaja dgn org english tadi..

      Dan perkahwinan keturunan nya berterusan pernikahan dgm melayu.. sehingga %persamaan generasi yg akan datang dgn moyang english mereka hilang dan tidak jelas..

      Walaupun melayu ini berbeza... dgn israel dr segi fizikal... ini tidak boleh dijadikan hujah uTk menafikan nasab melayu..

      Kerana mereka telah mempunyai darah melayu yang lebih bnyak akibat moyang2 mereka. Asyik amalkan pernikahan dgn melayu shj..

      Lagi pula melayu pun ada juga yang wajahnya seakan org english..

      Tak semua melayu berhidung kemik? Ada juga yg mancung..
      Tak semua melayu berkulit sawa matang, ada juga berkulit cerah..
      Tak semua melayu rendah.. ada juga yg tinggi..

      So, logiklah kalau melayu ni berbeza dr segi fizikal..

      Contohnya mcm td english bernikah dgn melayu.. kemudian bila dpt anak kacuk english dan melayu.. anak itu mengamalkan pernikahan dgn melayu dan generasi berikutnya juga asyik nikah dgn melayu melayu dan melayu.. sehingga purata dna english sudah tidak jelas... ini samalah seperti kita menitiskan setitis nila dalam tempayan yang besar.. sdh tentu kita tak nampak warna nila tersebut.. ini samala juga perkahwinan campur yg saya utarakan

      Padam
  42. aku bukan ape nak kutuk kaum sediri tapi dah memang melayu dgn indon banse lain macam dalam banyak 2 agama cume melayu islam atau orang islam yg buang bayi meh pangil hindu nasara yahudi buddha tanya kaum kprang pernah buang bayi tak...mesti dorang cakap tak pernah cume melayu je yg buang bayi maklum lah bayi sekarang mudah dpat .....aku rase melayu ni terlalu taksub pikir logik la ukur berapa jauh israel dgn malaysia ....takan nak suruh ayah kau naik sampan beramai ramai pergi kat israel bawak keris sekontot lepastu sembelih yahudi zionis.....pikir ilut logik jin beribu thun la ckap melayu banse pilihan takde otak ke senak pakal rahim gelak barguling nak tengok sejarah org melayu takde apa nak dibange kan......yg buat bange tuk jangut je berjaye merdeka kan darrah dia itu pun sehari lepastu abis mati dlam keadaan tergantung dan dibogelkan......lepas tu bahan freemason la hiden hand la palsukan sejarah pasal orang melayu wat malu je....dah kalah mengaku kalah je la....banse melayu banse yg paling lemah merdeka dgan memintak mintak malu dgn orang indon cer searh malaysia merdeka secara mintak kat google tengok orang idon kutuk melayu camne walu pon idon bansat tp diorang merdeka mengunakan darah buka memintak macam kaum lemh gile........kaum manaseh la ade hati niat bukan mengutuk tp jgn la kait kan keturuna nabi dgn org melayu ......sedangkan arab negara dekat dgn palestine tak mampu buat ape ape dah la diorng negara paling kaye di dunia boleh buat orabg kapir kalah dgn mudah iaitu sekat minyak diorang,diorang buat tak itu banse arab blom melayu.....aku rase ape jadi klu englan tqrik barik merdeka kite abis macamtu je...ape melyu bleh buat beperang dgn senjata zaman kominis dlu...memang tk logik....bukan aku nak rendah kan org melayu tp fakta terime aje kite berasal dr daerah yunan so wat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maafkan saya,ini cuma pndpat peribadi shja...

      Itu sejarah yg ada msa perang
      kedua, tpi engkau tahu kaa asal usul org melayu dri zaman sblum masihi... ??? Dlm dunia skrg nie xdak bnda yg mustahil trmsuklah hal ini lbih2 lgi di zaman akhir zaman ini, kadang2 bnda yg kita fikirkan x logik mampu untuk trjadi, hnya atas izin tuhan bgi aq tiada yg mustahil...lgi satu bab buang bayi itu dosa individu dan bkannya dosa bangsa melayu jdi x prlu laa cmpurkan dosa individu dgn bangsa melayu, Ini cuma pndpt peribadi shja, maaf laa klau komen saya nie mengguris hati...assalamualaikum

      Padam
    2. Pasal indo merdeka dgn darah tu org indon tipu je.. x percaya?. Diorg merdeka tahun 1945 kan?. Sblum diorg merdeka, siapa last jajah diorg?. Jepun kan?. Bila jepun menyerah kalah pd amerika masa perang dunia kedua, sukarno berbincang dgn jepun utk merdekakan negara dia.. mana datang lak dengan buluh runcing dan dgn darah bagai?. Buluh runcing masa diorg nk cuba merdeka dari belanda tetapi gagal..

      Padam
  43. aku bukan ape nak kutuk kaum sediri tapi dah memang melayu dgn indon banse lain macam dalam banyak 2 agama cume melayu islam atau orang islam yg buang bayi meh pangil hindu nasara yahudi buddha tanya kaum kprang pernah buang bayi tak...mesti dorang cakap tak pernah cume melayu je yg buang bayi maklum lah bayi sekarang mudah dpat .....aku rase melayu ni terlalu taksub pikir logik la ukur berapa jauh israel dgn malaysia ....takan nak suruh ayah kau naik sampan beramai ramai pergi kat israel bawak keris sekontot lepastu sembelih yahudi zionis.....pikir ilut logik jin beribu thun la ckap melayu banse pilihan takde otak ke senak pakal rahim gelak barguling nak tengok sejarah org melayu takde apa nak dibange kan......yg buat bange tuk jangut je berjaye merdeka kan darrah dia itu pun sehari lepastu abis mati dlam keadaan tergantung dan dibogelkan......lepas tu bahan freemason la hiden hand la palsukan sejarah pasal orang melayu wat malu je....dah kalah mengaku kalah je la....banse melayu banse yg paling lemah merdeka dgan memintak mintak malu dgn orang indon cer searh malaysia merdeka secara mintak kat google tengok orang idon kutuk melayu camne walu pon idon bansat tp diorang merdeka mengunakan darah buka memintak macam kaum lemh gile........kaum manaseh la ade hati niat bukan mengutuk tp jgn la kait kan keturuna nabi dgn org melayu ......sedangkan arab negara dekat dgn palestine tak mampu buat ape ape dah la diorng negara paling kaye di dunia boleh buat orabg kapir kalah dgn mudah iaitu sekat minyak diorang,diorang buat tak itu banse arab blom melayu.....aku rase ape jadi klu englan tqrik barik merdeka kite abis macamtu je...ape melyu bleh buat beperang dgn senjata zaman kominis dlu...memang tk logik....bukan aku nak rendah kan org melayu tp fakta terime aje kite berasal dr daerah yunan so wat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. johan baba kau xpayah le kutuk2 bgsa melayu,sememangnya tanda2 dajjal laknatullah akan muncul telah berselerakan di tanah indon.kau kata melayu asal yunan,yunan tu asal dari mna pulak????jgn jadi mcn korang malu nak ngaku melayu,bg jd bangsa indon.bangsa indon kau tu asal dari mana pulak????::apesal!!!!sentap

      Padam
    2. johan baba kau xpayah le kutuk2 bgsa melayu,sememangnya tanda2 dajjal laknatullah akan muncul telah berselerakan di tanah indon.kau kata melayu asal yunan,yunan tu asal dari mna pulak????jgn jadi mcn korang malu nak ngaku melayu,bg jd bangsa indon.bangsa indon kau tu asal dari mana pulak????::apesal!!!!sentap

      Padam
  44. Bila merujuk kepada Melayu ianya tidak merujuk kepada semua manusia Melayu. Jika ahli TAUHID yang hilang muncul semula dikalangan Melayu maka engkau jangan fikir Melayu Islam ini semuanya Ahli TAUHID.
    Ahli TAUHID yang hilang muncul di akhir zaman cuma dikalangan beberapa individu manusia berbangsa Melayu. Mereka peduli apa Timur Tengah dibakar Amerika dan Zionis. Manusia Islam yang men syirik kan ALLAH ketika solat memang patut di bakar!. Tak payah engkau bersedih. Yang patut engkau gusarkan ialah Ahli TAUHID telah hilang .............sejak Andalusia lagi.
    Engkau ingat beberapa kerat individu Melayu yang menjadi satu satunya manusia yang TAUHID akan melawan musuh dengan keris?. Tidak. Namun TAUHID sudah cukup membalikan takdir. Cuma semudah itu. Musuh berundur sebelum sempat bersedia.
    Jangan engkau fikir juga Ahli Tauhid yang hilang itu muncul dikalangan ahli politik Melayu atau dikalangan Melayu yang berkopiah dan berserban.
    Cuma yang patut engkau tahu Ahli Tauhid yang hilang sejak Andalusia telah lahir dikalangan beberapa individu berbangsa Melayu. Biarkan ALLAH dengan urusanNYA. Kita jangan campur tangan.
    Kita sebenarnya tidak kenal apa itu Ahli TAUHID kerana yang kita kenal sebagai bahan ketawa cuma Islam Melayu dan Islam Arab. Teruskan ketawa dan menghina bangsa sendiri kerana mereka memang layak di ketawakan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamu'alaikum,terima kasih tuan tanah kerana sudi berkongsi maklumat utk menambah pengetahuan.Artikel yg beliau tulis x kena mengena. dgn kebejatan segelintir akhlaq an k2 melayu yg rosak.Jika x tahu utk memperbaiki jgn mengutuk atau menghina kalian duduk diam2 jgn tambah mengusutkan keadaan.InshaaAllah benar ahli tauhid akan kembali bergelanggang utk menjadi jurupandu ke atas bangsa melayu mahupun sekelian bangsa di dunia ini.Mengajak manusia utk mengenal & beriman kpd Allah adalah pekerjaan warisan Nabi pastinya bukan kepalang kerana g lang gantinya adalah nyawa & harta serta keluarga. Seruan tauhid yg dikumandangkan akan menyebabkan kamu diperangi oleh dunia.segala sistem & isme2 ciptaan manusia akan dicabut ke akar umbi & dihancur leburkan. Maka manusia mana yg suka dgn mereka ini segala keseronokan dgn harta menimbun hasil dari memanipulasikan manusia sudah pun hancur.akhir kata aku bersyukur kerana Allah menjadikan aku bangsa Melayu kerana DIA maha tahu itulah yg terbaik utkku jika Islam ibarat air bangsa itulah cawannya kedua- duanya mustahil berpisah di awal Rasulullahsaw dgn Arab quraisy dan B ni Hasyim maka begitu juga akhirnya yg haram hanyalah asobiyah.....
      Wassalam

      Padam
  45. Tatkala pemahaman TAUHID telah hilang di akhir zaman ini ,manusia yang memegang Ilmu Nabi Muhammad yang Asal adalah dikalangan beberapa individu Melayu. Bukan pada SEMUA MELAYU. Biarkan ALLAH dengan urusan NYA.
    Ianya samalah orang Arab Quraisy jahiliyah bunuh bayi perempuan hidup hidup. Orang Viking, India dan China pun tak buat perbuatan sejijik itu. Tapi MENGAPA NABI MUHAMMAD SENDIRI LAHIR DIKALANGAN ARAB QURAISY JAHILIYYAH YANG BUNUH BAYI PEREMPUAN HIDUP HIDUP?.
    Melayu ini satu satunya bangsa yang buang bayi dalam sungai tak semesti Melayu ini tidak layak memegang Ilmu Nabi Muhammad yang Asal.
    Biarkan ALLAH dengan urusan NYA. Jika Melayu ini Bangsa yang hilang...... kemudian muncul diakhir zaman sebagai pemegang Ilmu Nabi Yang Tulen..... apa yang engkau gusarkan.
    Mengapa tidak bangsa lain yang memegang Ilmu ALLAH?. Itu engkau tanyalah ALLAH sendiri. Atau engkau tidak percaya kewujudan ALLAH?. Itu kebebasan engkau.


    BalasPadam
  46. Disitu RACUN dan disitulah jua PENAWARNYA.
    Zionis tak gentar Melayu yang perangai hancur. Lagi hancur lagi bagus. Lagi ramai Melayu perangai cam Yahudi lagi bagus. Mereka kan 'sebangsa'. Cina / India pun tahu perangai Melayu.
    Tapi Zionis gentar Melayu yang warisi Ilmu Nabi yang Tulen. Mereka gentar Yahudi yang memegang Ilmu Nabi yang Tulen. Bagai bertemu buku dan ruas.
    Bukan gentar Melayu yang TAUHID akan datang menyembelih mereka, tapi gentar takdir akan berubah. Apabila takdir berubah, apa guna lagi peluru dan Nuklear. Yahudi kan percaya perkara mistik. Apabila segala yang dirancang dengan rapi ribuan tahun tiba tiba datang 'sial' - 'suwey'. Apa pun tak jadi.
    Tak pe, lekakan Melayu dengan dunia sebab mereka tak jadi apa. Tapi jika ada satu Melayu yang TAUHID, ini sudah cukup 'suwey' bagi Zionis.
    TAUHID ni berat tau, Rukun sembahyang 13 perkara. Orang mana yang anggap angka 13 ni 'suwey'?.
    Bila saya tanya Ustaz ustaz tentang 4 Rukun Syahadat, jawapan yang saya dapat berpusing pusing. Padahal Arwah atuk pesan, cari orang yang boleh huraikan 4 Rukun Syahadat. Penting, katanya. Tapi saya akan terus bertanya pada mana mana Ustaz.
    Begitulah, ramai Islam di dunia ini, tapi yang TAUHID dalam solat, seolah sudah tiada. Macam Islam yang 'pure' dari Nabi dah pupus. Entahlah..... sebab bila saya tengok perangai ahli ahli agama macam tak berkenan. Tambah lagi umat Islam sekarang sudah jatuh maruah. Seperti ada yang tidak kena. Tidak gemilang seperti dulu. Seperti ALLAH biarkan mereka dihina dan terhina.
    Jika benar ilmu TAUHID yang ori dapat semula ke tangan Melayu saya tunggu. Sementara itu saya perlu mengadap perangai Melayu yang semakin hari semakin Yahudi. Sebab saya Melayu yang hidup dikalangan Melayu.
    Disitu RACUN dan disitulah PENAWARNYA. Terima kita seadanya.

    BalasPadam
  47. APA YG DI SAMPAIKAN SEDARA HAFIS ADA KEBENARANG

    BalasPadam
  48. Woi,ce krg gi negara sejuk or mekah ke palestinke,mesir ke,jordan ke konfem rupe jadi lain

    BalasPadam
  49. Cth aku dgr cite mejo org malaysia yg gi mekah,aku org kelantan, sedara mara aku gak ada kene camtu,gi mekah,warna rambut tukar,warna bola mata,warna kulit paling ketara,cth kuning langsat akn jadi putih susu,lagi putih dri org turki,org turkilak yg gi dkp drg,drg jadi pelik kita kat malaysia rupa melayu biasa jer,sampai kat sana berubah,org arab ckap,kita ni dr drg gak,dri nabi adam gak kan,klau krg duduk kt barat lama,sorg ingat kita bgsa drg gak or arab,moyang dgn nenek aku ckp org melayu dulu come x cam sekang,tinggi agi,skg hentah dihadap mkn ape tah,cara hiduppun dh jauh dgn melayu asal,org kpir mejo dulu hormat kita,dorg snang masuk islam sbb orgg dudulu jaga ilmu,akhlak dgn baik,wajh pun sdp dipandang. Dulu ramai je org kampung aku kahwin dengan org jerman walaupun terkenal dgn negara nazi tapi drg islam,ramai gak yg kene bwk lari ke jerman,dah jadi bini drg memangla.krg ckp org melayu kulit sawo mtg n rdh sebab apa?? byk dah kawin dgn jawa pastu jawani pekat gak,drg xcam aceh,minang.sedara aku bugis betul,drg ada rupa kot,tp xtaula yang campo bugis lain lak,aku ada kwn dari indo,filipina drg xsuke org putih lyn kita sopan lagi la dari dorg,drg kn jadi dibuat cam hamba kene sekse lagi,drg cakap bangs a brt ni memilih,kita org putih jajah,india pun drg jjh,kita ratu e cop dulu,walaupun sama sama bwh british, org india sana dibuat hamba drg sama gak dgn org afrika,pandg warne kulit katekan,papepun,sejarah kene tau gak,bgsa kapir kt negar kita ni dh naik kepala,ckp melayu x wujudla,pastu si lahanat bgsa israel gi bentang tesis kt singapore gi bentang kt sume popeser satu dunia,psl bgsa melayu bangsa yg tak wujud,nasib baikla golongan bijak pandai kita gi kaji sejarah,cari psl sejarah kita blk lawan balik golongan israehell ni,walaupun drg ni sume org melayu yg menetap kt luar negara, dah jadi separa melayu pun,tapi kuat gak semangat melayu dorg,british sengaja sorok kita nye sejarah,aku ngaku la, aku org kelantan membesar kt jauh dari kelantan tapi gila sayang ngan negeri n bangsa melayu sendiri, memang betul semangat kenegerian kitorg kuat sgt,yg penting islam.org kelantan banyak yang melayu asli k,dna kitorang lebih tua dari org kat indon tu.org yahudi memang selalu dok perati kita sayang oi,aku perasan ad je yg selalu spy ,drg la tu.klw krg kuat cari psl dajjal n bangsa yahudi, korang akan dpat apa yg korg cari,sbnnya aku kurg selesa nk komen,sebb diperati,krg pun drg perati,bgsa arab bergolak,bgsa pakistan x henti perang dgn india,manalagi kelompok islam yg besar??? just tunggu main tarik tali n cucuk2 jarm.akhir zaman ni kita kene sdr n jgn mudh berpecah,wAllahualam

    BalasPadam
  50. Zionisme melayu = israel.Penipuan sejarah,merasa menjadi tuan di sebuah kawasan regional,bangsa terbaik di dunia,kemunafikan sebuah bangsa.HIDUP ZIONIS MELAYU...........!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  51. Satu Ulasan yang amat menarik dan sesuai dalam pencarian Malaiu itu sendir

    BalasPadam
  52. keturah isteri nabi ibrahim yg ke3 tu bukan puteri firaun ke?

    BalasPadam
  53. Telah terdapat 12 kaum dibinasakan Allah. Kaum pertama dibinasakan adalah kaum Mu dng banjir besar kali pertama di zaman Nuh AS. Manakala kaum ke12 dibinasakan adalah kaum Saba' di zaman Sulaiman AS dengan banjir besar kali ke2 Al Arim.

    Pasti akan ada kaum ke13 dan banjir besar kali ke3, sbb Allah tidak suka angka genap. Jadi kaum ke13 yg bakal binasa adalah KAUM LINGKARAN API PASIFIK dan KAUM YG MENGHUNI BERBELAS RIBU PULAU YG TERDAPAT BERATUS-RATUS GUNUNG BERAPI AKTIF.

    Kaum tsb adalah kaum Melayu di seluruh alam Melayu bakal dibinasakn dng gegaran berturut-turutan, air setinggi gunung, letupan berturut-turutan, asap beracun dan karam akibat kecairan khutub.

    Mengikut pengiranaan Al Quran dan gambaran hadis kejadian ini bakal berlaku sebelum 1500 Hijrah. Anggaran 30th dri sekarang.

    BalasPadam
  54. ASAL KEJADIAN ALAM

    Nabi Muhammad saw, bersabda: 

    “Yang pertama diciptakan oleh Allah ialah ruh ku. Dan yang pertama diciptakan oleh Allah ialah cahaya ku. Dan yang pertama diciptakan oleh Allah ialah qalam. Dan yang pertama diciptakan oleh Allah ialah akal”. 

    BalasPadam
  55. TERIMAKASIH PADA PENULIS BLOG,UNTUK PENGETAHUAN,PENKAJIAN SEBAGAI INSAN BIASA,ALLAH LEBIH MENGETAHUI,TERUSKAN MENGKAJI.

    BalasPadam
  56. MELAYU tetap islam, BERSATU menuju akhirnya sebuah zaman...asalnya dri tanah BERSATU menegakan yg benar....

    BalasPadam
  57. Assalamualaikum, saya adalah anak muda melayu jdi apa2 shja kajian yg di buat untuk kebaikan org melayu jdi kita tidaklah percaya 100%, tpi bgi aq bnda mcm nie x mustahil btul, lgi pun atas individu laa nk percaya atau tidak jdi klau ada yg x setuju tu rsa nya x perlulah komen bnda2 yg bleh menyakitkan hati org lain lbih2 lgi bnda2 yg berkaitan tentang bangsa, bnda2 mcm nie sgt sensitif jdi xprlu lah komen yg bkan2... Nk pecaya atau x caya teserah... Fikirlah sndiri

    BalasPadam
  58. bangse melayu dah tak macam dulu..da xde rase kehormatan langsung dengan perempuan..bab belajar malas..bile exam agama islam ngn bahase melayu pon gagal
    yg die tau merendah kan org yg berusaha nk brjaye je..jatuhkn maruah orang pakai ayat lucah bukan main xpyah diajar pon..dah la bodoh pastu nk bodohkn org yg blaja drpd die tu mnghabiskan duit mak bapak je..

    BalasPadam
  59. Sy pernah mendengar ceramah di youtube berkenaan asal-usul melayu...dan semua hujah yg diberikan adalah melalui penyelidikan dan kajian dr pihak akedemik yg diiktiraf..dan hujahnya termasuk dgn Al-Quran dan hadis...jgn cepat melatah dan menyalahkan org lain..tapi kaji keagungan bangsa itu sendiri..jgn sampai kita hilang apa yg jd HAQ kita kpd org lain.

    BalasPadam
  60. perhhhhh mantop saudara-saudara punya komen moga saudara semua bermaaf-maafan takut jatuh tak sempat bangun yeee.....jommm kita sama-sama berdoa agar agama islam terus bangun dan di segani agama lain ....assalammualaikummmm....

    BalasPadam
  61. Apalah yg nk d agungkn sangat tntng bangsa ni...manusia ni same je..ddk dlm hamba tuhan..lhr kt dunia ni pn brsbb..tkya la nk dok kaji2..mati pn ke tnh jgk..nk cari ilmu tu biarlh yg bole mnjmn utk kehidpn yg kedua..fikir2 kn la..

    BalasPadam
  62. Macam mengarut je artikel-artikel gini. Aq dah baca 2-3 artikel dah camni. Pastu aq search yg equivalent dlm BI takde pun fakta yang sama. Sembang masuk bakul angkat sendiri.

    BalasPadam
  63. Salam buat semua saudaraku Islam@Melayu.. 'IslamMelayu' ITU adalah Diriku .. Jadi Ada sdikit prtanyaan.. Pastikan dahulu "Israil dan Yahudi" .. Aku bukan Prof .. Ada sapa yg blh huraikan dgn lebih tepat Kat sini..

    BalasPadam
  64. Buat Hafizzudin .. Jikalau kau bukan Dajjal Tlg buang Profile Foto tu .. Jgn bangga sangat dgn Mata Dajjal tu

    BalasPadam
  65. Buat Hafizzudin .. Jikalau kau bukan Dajjal Tlg buang Profile Foto tu .. Jgn bangga sangat dgn Mata Dajjal tu

    BalasPadam
  66. Jika diFahami dan dikenali betul2 diri manusia itu sendiri..
    Mungkin disitu ada jawapan yang dicari2..meleraikan pertikaian..menyuluh kebuntuan

    BalasPadam