Rabu, 28 Disember 2011

UMAT ISLAM WAJIB BACA !!! KENAPA NFC DIBENCI DAPigs ??? (PART 3)

Telenovela Episode 3 : Kenapa NFC Dikecam Dan Disabotaj Dengan Maha Hebat ???


Di episode pertama aku telah perjelaskan bahawa NFC adalah industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam. Bagaimana jahatnya agenda mereka dalam memerangi Islam dan ekonomi Islam. KLIK SINI

Manakala di episode 2 pula aku juga memperjelaskan kenapa NFC ini dikecam dan difitnah oleh puak-puak kafirun laknatullah ini. Betapa rasisnya mereka yang cuba merosakkan ekonomi orang Melayu Islam dan bencinya dan antinya mereka kepada orang Melayu itu. KLIK SINI

Persoalannya sekarang, benarkah ianya satu penyelewengan ?? Apakah yang puak-puak kafirun laknatullah bersama puak-puak kaki jubur dan puak-puak Isle PASpispus sembunyikan dari pengetahuan umum bila mereka menyebarkan fitnah ke atas NFC ??

Dalam episode kali ini, aku akan membongkarkan penipuan mereka didalam fitnah ke atas NFC. Apa yang disorokkan dari pengetahuan umum yang akan aku bongkarkan...

Dibawah ini aku senaraikan perkara yang tidak diberitahu oleh puak-puak pembangkang berkaitan NFC;


1 - Pinjaman

Memandangkan ia adalah satu jenis pinjaman maka ia perlulah di bayar balik, dan bukannya duit 'percuma' walaupun ia adalah di berikan kepada syarikat suami seorang menteri.

Pinjaman itu adalah duit negara, tiada gangguan pemberian gaji atau pemotongan subsidi yang berlaku semata-mata hendak memberikan pinjaman tersebut.

Syarikat yang telah diberi pinjaman perlu membayar balik kepada kerajaan, sebagaimana jika kita berhutang, wajib membayar balik kepada penghutang.


2 - Pengambilalihan

Syarikat tersebut sebenarnya telah mengambil alih projek tersebut daripada Group Lambert yang telah gagal.

Syarikat NFC tu diambilalih oleh suami menteri tersebut daripada syarikat asal iaitu Lambert Group dan pinjman tahun 2009 itu bukanlah pinjaman tetapi adalah suntikan dana daripada pemegamg saham pihak kerajaan dan pada tahun 2010 selepas pengambilalihan syarikat itu, perjanjian untuk pinjaman baru dibuat.


3 - Status syarikat peminjam

Pinjaman yang diberikan itu bukan berdasarkan faktor siapa pemiliknya, atau pun pemilik tersebut merupakan suami seorang menteri, ia diberikan atas fakta dan faktor komersial dan kekuatan akaun dan proposal. Segala dokumen juga perlulah lengkap. Kerana Kerajaan mahu memastikan syarikat tersebut benar-benar layak, jika tidak bagaimana kerajaan dapat memastikan bahawa pinjaman tersebut akan dapat dibayar balik.

Bukan semua syarikat layak untuk mendapatkan pinjaman daripada kerajaan, syarikat yang benar-benar kukuh sahaja yang akan terima pinjaman tersebut.

Setiap pinjaman mestilah berdasarkan aliran tunainya (cash flow), aset syarikatnya dan kekuatan aliran tunai tersebut. Ia bukan boleh di buat sesuka hati dan bukan juga di berikan atas alasan isteri pemilik syarikat tersebut adalah seorang menteri.


4 - Kegunaan pinjaman

RM 250 Juta itu bukan sahaja untuk lembu, ia termasuk juga kos pembaikan infrastrukturnya yang telah rosak semasa banjir, rumah penyembelihan komersial bertaraf antarabangsa, benih lembu, kos operasi dan kos-kos lain termasuk 'marketing'nya. Adalah sia-sia suatu produk telah ada tetapi tiada tempat untuk dipasarkan. Namun pihak pengurusan syarikat telah dapat menembusi beberapa pasaran untuk daging lembu NFC.

NFC adalah satu projek ternakan komersial besar-besaran dan mempunyai piawaian standard dunia, dan lembu yang diternak bukan baka lembu tempatan. Ia adalah baka lembu komersial dan lembu yang dibeli bukan 5-6 ekor tetapi 1500 ekor.

RM 250 juta itu termasuk segala kos untuk syarikat termasuk penyediaan premis untuk pelanggan mereka dan pinjaman tersebut tidak terhad kepada aktiviti membela lembu sahaja ia termasuk pelbagai keperluan sebuah syarikat korporat termasuk hartanah.


5 - Pelaburan syarikat

Didalam kes NFC, semua pelaburan syarikat adalah sah, pinjaman tersebut juga sah dan tiada unsur penipuan dalam mendapatkan pinjaman, dan semua pelaburan syarikat termasuk pembelian hartanah kondo dan tanah adalah sah mengikut undang-undang SSM.

Berkenaan dengan kondo: semasa pembelian, kondo itu berharga 10 juta sahaja, ia merupakan aset syarikat yg juga merupakan pelaburan syarikat. Ia bukan milik individu. Dan kini nilainya sudah meningkat.


6 - Status pinjaman

Pinjaman daripada dana kerajaan tidak sama dgn loan daripada sektor komersial seperti bank komersial ataupun bank pembangunan. Nilai bayaran balik dengan bunga terendah, ia adalah utk memacukan projek tersebut, dan dalam setiap pinjaman akan ditulis interest 2% + cost of fund, dan dalam kes NFC ialah 8%.

Pihak kerajaan dan kementerian tidak boleh keluarkan duit beri pinjaman tanpa ada perjanjian dengan sesiapa pun, dan jika itu berlaku, pihak pembangkang boleh membuat laporan polis kerana itu adalah kes pecah amanah CBT section 420 dan section 421, dan kes itu boleh di bawa ke mahkamah.


7 - Fitnah seleweng

Jika benar kes tersebut adalah satu penyelewengan, Rafizi dan sekutunya yang konon telah 'dedah siasat' isu tersebut sepatutnya melaporkannya kepada pihak polis, sekiranya mereka BENAR. Mustahil mereka tidak mendapat sebarang khidmat nasihat guaman utk 'mengenakan' pemilik syarikat ini sedangkan bar council begitu rapat dengan mereka dan dalam PR sndiri begitu banyak peguam termasuk sivarasa peguam yang 'tersohor' memperjuangkan hak juga berada dalam PKR.

Selepas pihak polis mengesahkan tiada penyelewengan, mereka cuba dengan gigih untuh menjahanamkan NFC. Kini NFC dibawah siasatan SPRM.


8 - Suntikan dana pemegang saham

Dalam projek ini, suntikan dana adalah daripada kerajaan, yang membuat pinjaman adalah syarikat NFC dan pemegang saham NFC termasuk kerajaan. Untuk memastikan projek ini berjalan lancar maka kerajaan membuat suntikan dana bagi pelaburan mereka.

Manakala pemegang saham bukan kerajaan dalam syarikat tersebut adalah syarikat keluarga menteri terbabit, dan mereka yang membuat pinjaman serta telah mencagarkan saham dan beberapa aset mereka bagi tujuan tersebut.

Setiap projek nasional wajib disertai oleh kerajaan, dan suntikan modal kerajaan selalunya dalam bentuk aset, kawasan tanah dan tunai tertentu.

Dana itu untuk projek ternakan lembu dan semua infra dan kemudahannya.


9 - Pelan kontingensi menghadapi krisis makanan negara

Penglibatan kerajaan diperlukan untuk projek seperti ini kerana sektor pembekalan makanan tidak boleh diswastakan sepenuhnya untuk menjaga kepentingan rakyat dan negara.

Projek seperti ini bukan saja bernilai dari segi komersial, tetapi ia sangat bernilai dari segi pembekalan daging/makanan negara, dengan adanya NFC pergantungan negara kepada daging import dapat di turunkan.


10 - Kepentingan pelaburan hartanah

Kondo itu adalah untuk kepentingan pelanggan syarikat dan mereka yang berurusan dengan syarikat, daripada syarikat menyewa untuk pelanggan mereka ataupun pihak yang berurusan dengan mereka dimana dalam hal ini kita tahu bahawa ia melibatkan pihak daripada antarabangsa.

Ia merupakan amalan biasa syarikat korporat untuk memiliki aset seperti ini, bagi penjimatan kos hotel, dan kos penginapan untuk mereka yang berurusan dengan mereka. Aset seperti ini juga mendatangkan nilai keuntungan serta dapat menguatkan lagi nilai aset syarikat bagi syarikat tersebut untuk menjalankan projek-projek lain di masa akan datang terutamanya dengan syarikat lain yang bertaraf antarabngsa.

Jika pembelian kondo itu tidak sah oleh syarikat dan ia satu penyelewengan, dakwalah mereka dengan undang-undang, tapi dalam hal ini, undang-undang tak boleh dakwa mereka kerana itu adalah pelaburan syarikat, dan pelaburan condo itu menguntungkan.

Didalam sesuatu perniagaan, pelaburan adalah digalakkan dalam bentuk aset bagi persediaan sekiranya berlaku sesuatu yang tidak dijangka didalam perniagaan.


11 - Operasi NFC

NFC ialah syarikat membabitkan pembekalan negara dan bukan sembarangan syarikat.

Operasi syarikat pengeluaran lembu juga berurusan korporat, bukan setakat membela lembu. Ini adalah projek piawaian antarabangsa, dan sistem ternakannya bukan seperti membela lembu di kampung.


12 - Terma dan syarat pinjaman

Jika benar laporan Rafizi diharap ia akan disiasat dan dilaporkan. Mengikut kelaziman, tak semudah itu wang yang didebitkan masuk ke dalam akaun syarikat sebelum pengkajian pinjaman dibuat.

Suntikan dana drp kerajaan pula perlu ada kelulusan daripada lembaga pengarah dan jawatan kuasa pelaburan daripada kementerian terbabit.

************************

Itulah antara maklumat yang cuba disembunyikan puak-puak pakatan haram jadah dari masyarakat. Terdapat 12 elemen berkaitan NFC yang tidak mereka perjelaskan.

Apa yang dapat aku simpulkan disini perkara-perkara penting ini tidak disampaikan demi menjayakan fitnah mereka terhadap NFC. Jadi, dimanakah penyelewengan itu ???

Sekiranya aku berniaga, aku juga akan membeli aset sebagai pelan atau persediaan sekiranya syarikat mengalami masalah kewangan. Selain itu aset tersebut boleh digunakan sebagai accomodation dalam urusan.

Sekiranya, pembelian hartanah itu digunakan untuk tujuan peribadi sabagai contoh; suami menteri itu membeli kondo dari dana syarikat untuk DUDUK dan PINDAH di kondo berkenaan... barulah dinamakan penyelewengan. BERPINDAH ke mereka ke kondo terbabit ???

Jika nak dikatakan penyelewengan, bagaimana pula dengan Nga Kor Ming BABI ?? Secara jelas profile syarikat berkenaan milik isterinya bukanlah syarikat yang terbaik antara yang membida. Selain itu, mana datang harta kekayaan anak pinak menantu Nik Aziz ?? Bagaimana dengan Anwar sendiri ??

Jelas diterangkan diatas, bukan mudah sesuatu protokol pinjaman dengan kerajaan. Tidak salah kalau sesiapa pun nak berniaga asalkan mahu. Kalau pemalas, jangan pula didengki bila ada saudara sekaum dan seagama kita lebih sikit.

Dengan terang lagi bersuluh...ianya adalah 1 propaganda puak-puak iblis ini untuk menjahanamkan ekonomi Melayu Islam. Masih tak nampak lagi ke wahai puak-puak Isle PAS dan kaum Melayu Islam lainnya yang membantu kafirun laknatullah dalam menyebar fitnah dan cubaan menjahanamkan ekonomi Melayu Islam.

Kenapa mesti ekonomi Melayu Islam yang mengusahakan industri makanan Halalan Toyyiban yang mesti disabotaj. Kenapa jumud sangat pemikiran puak-puak Isle PAS ni ??? Sanggup memakan daging sesama saudara se Islam demi untuk memuaskan kafirun laknatullah.

Nawaitu bagi NFC adalah penyediaan makanan Halalan Toyyiban dan memartabatkan ekonomi dan industri Melayu Islam. Perlaksanaan juga telah aku buktikan diatas ini bahawa ianya hanyalah satu fitnah dari puak-puak kafirun laknatullah yang dijayakan oleh puak-puak yang beragama Islam didalam pembangkang. Ironiknya...

Aku bukanlah terlalu menyokong Dato' Sri Sharizat tetapi aku hanya berkata yang benar dan aku memperjuangkan ekonomi dan industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan hanya oleh 15% sahaja kaum Melayu Islam. Aku tak tergamak melihat peratusan itu menurun kerana sepatutnya kaum Melayu islam lah yang memartabatkan industri makanan bukan sahaja halal (Halalan) tetapi juga baik (Toyyiban).

Walaupun dibenci puak-puak kafir harbi kerana Sharizat banyak menolong orang-orang Melayu islam dalam memartabatkan ekonomi didalam keluarga, daerah, negeri dan negara... Masih ada muslimah PAS yang berani menyatakan kebenaran dan menyelar puak-puak pembawa fitnah keatas Sharizat dan keluarganya berkaitan isu NFC ini.

Hanya mereka yang benar-benar memahami istilah rasis, Halalan Toyyiban, fitnah dan hasutan dapat memahami apa yang aku cuba sampaikan. Walaupun ada yang kata aku membodek dan sebagainya, aku tak peduli kerana hanya Allah sahaja yang tahu nawaitu aku ketika menulis article ini dari episode 1 hingga sekarang (episode 3).

Diharap pembaca tidak terlepas episode 1 dan 2 sebelum ini. Kerana ketiga-tiga article ini WAJIB untuk kita sampaikan kepada semua umat Islam betapa bahayanya agenda jahat puak-puak kafirun laknatullah pembangkang yang ingin melumpuhkan ekonomi Melayu Islam.


Benarkah begitu bencinya puak-puak DAPigs ni pada orang Melayu Islam dan apa lagi bukti kejahatan hasutan mereka dalam memerangi ekonomi Melayu islam.... Jumpa di episode 4 (final)...

Sumber : KGC


Pssstttt... aku sokong Sharizat kerana beliau punya pekerti yang baik dan dihormati...

Selasa, 27 Disember 2011

UMAT ISLAM WAJIB BACA !!! KENAPA NFC DIBENCI DAPigs ??? (PART 2)

Telenovela Episode 2 : Kenapa NFC Dikecam Dan Disabotaj Dengan Maha Hebat ???

Baiklah.. sebelum ini dalam Telebovela Episode 1 aku dah terangkan sikit bahawa NFC ni adalah usaha untuk memartabatkan industri makanan halal dan baik iaitu Halalan Toyyiban. Kepada yang ketinggalan boleh KLIK SINI.

Dek kerana mengikut nafsu kafirun laknatullah DAP, maka yang dok menjaja Isle (puak-puak PAS) berpakat sama untuk sabotaj industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam kita iaitu NFC. Setiap yang kita lakukan akan dipertanggungjawabkan diakhirat nanti... Tok Gundu korang tak ajar korang ke wahai puak-puak PAS celako...

Kenapa DAP sangat ingin merosakkan industri Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam ini.....

Episode ini akan jadi agak panjang kerana penemuan beberapa artikel berunsur hasutan yang cuba dibuat DAP seperti mana yang pernah PAP lakukan sebelum ini sebelum Singapura diterang keluar dari Malaysia. Tapi jangan risau kerana episode telenovela ini tidak sepanjang kes SODOMY II Anwar Ibrahim.

Tahukah rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini bahawa DAP telah memulakan provokasi berbaur perkauman? Menuduh orang Melayu merampas hak mereka? Sebelum itu ada 1 article yang aku nak kongsikan kepada pembaca yang mana ianya datang dari 1 email yang aku abaikan. Beberapa hari kemudian beberapa blog telah pun memainkannya. Blog pertama setakat ni yang aku kesan adalah blog PPIM yang memulakan pengeluaran entri berkenaan. 



Jom ikuti dulu article tersebut ;

EMAIL PANAS DARI PENGGUNA MELAYU : ORANG CINA BOIKOT PRODUK MELAYU
Kini tersebar luas di Internet tentang seruan dari segelintir kaum Cina yang menggesa bangsanya untuk tidak memberi sokongan kepada perniagaan melayu lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan persatuan Islam dan Melayu. 
Email yang diforwardkan kepada saya menyeru agar memboikot roti Gardenia kerana dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary(BERNAS) dan ramai orang Melayu mempunyai kepentingan dalam perniagaan tersebut.
Kebanyakkan kenyataan yang disebarkan bukan sahaja tidak berlandaskan fakta malahan ditokok tambah dengan kata-kata provokasi, antaranya menyatakan masyarakat Cina sering dianiyai oleh orang Melayu, perniagaan milik Raja Gula Robert Kuok disabotaj oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.
IKLAN BOIKOT PRODUK MELAYU DAN SOKONG PRODUK CINA DILANCARKAN DI FORUM DAN BLOG MEREKA



Kerana rakus dengan keuntungan perniagaan, mereka mencetuskan propaganda dengan mengharapkan simpati dari kaum mereka! Kini mereka telah melampaui batasan dengan mencetuskan sentimen perkauman, ada yang melontarkan kata-kata penghinaan seperti “PERGI MATI MELAYU BABI”, “MELAYU BODOH” dan sebagainya.
Jika taktik kotor ini berterusan, dikhuatiri bukan sahaja akan memberikan kesan kepada perniagaan milik Bumiputera malahan bakal mencetuskan kebencian & perbalahan antara kaum.
Kita lihat sendiri apa yang mereka katakan?:
ALL MALAYSIAN MUST KNOW THAT LAST TIME GARDENIA BUYS FLOUR FROM FEDERAL FLOUR MILL(FMM). RECENTLY GARDENIA WAS ACQUIRED BY BERNAS AND THE FIRST THING THEY DO IS THEY STOP BUYING FLOUR FROM FFM BECAUSE FFM BELONGS TO ROBERT KUOK. 
NOW, YOU ALL KNOW WHY ROBERT KUOK NEEDS TO LAUNCH THE MASSIMO BREAD.
MALAYS IS TAKING OVER OUR (THE CHINESE BUSINESSMAN) PROPERTY.
THIS BUMI, THEY CAN’T TAKE AWAY PEOPLE’S BUSINESS THEY WILL TAKE AWAY PEOPLE’S BIG CUSTOMER. DO THEY REALLY HATE THE CHINESE BUSINESSMEN SO MUCH?
PLEASE FORWARD THIS MESSAGE TO ALL THE MALAYSIAN CHINESE. USE THE UNITED STRENGTH OF CHINESE TO SEND GARDENIA TO HOLLAND (MAKSUDNYA BOIKOT GARDENIA).






                            Kenyataan dalam Facebook mereka
 
 
 
Terjemahan:

23 NOVEMBER 201111:28PM BUTTER LAU 
MEREKA DENGKI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN. APA BEZANYA ORANG MELAYU DENGAN PENCURI?
24 NOVEMBER 20111:37AM DESMOND TEE DESMOND
PERGI MATI MELAYU BABI! TAK ADA KELEBIHAN! JADI MEREKA MENCURI!! ORANG MELAYU LOWCLASS!!
2:49PM BECKY WONG
TANPA ORANG CINA YANG MEMBANTU ORANG MELAYU, BOLEH KE MEREKA HIDUP SAMPAI SEKARANG? AMBIL BALIK DUIT YANG PERNAH KITA BAGI, SEMUA BABI-BABI INI TAK KAN MAMPU BUAT APA-APA. TAK LAMA LAGI MEREKA AKAN TAHU AKIBATNYA. MANA ADA 1 MALAYSIA, SEMUANYA TIPU! MEREKA SURUH TOLAK DISKRIMINASI KAUM TAPI MEREKA YANG MENGAMALKANNYA??
5:14PM STEVEN LONG
MATILAH MELAYU BABI GEMUK MAK DIA!!

*******************************

BIADAP!!! SEOLAH-OLAH KITA ORANG MELAYU HANYA MELUKUT DI TEPI GANTANG! SUDAH CUKUP DENGAN KUTUKAN & HINAAN KEPADA ORANG MELAYU. MARI KITA BUKTIKAN SIAPA YANG PERLUKAN SIAPA!


MARI KITA LANCARKAN BOIKOT ROTI MASSIMO INI KERANA KEBIADAPAN MEREKA!

INI ADALAH KOMEN PEMBACA YANG DISARING DARI BLOG PPIM
Dalam hal ini, nampak sangat orang cina berpakat mencari pasal dengan org melayu. Mereka mungkin tidak berani melakukan serangan secara terbuka. Tetapi mereka secara berpakat melancarkan serangan halus dengan memboikot dan memburuk-burukkan perniagaan milik melayu.
Perkara ni saya rasa memang dah berlaku sekian lama dan mungkin kita saja yang tidak sedar atau mengambil pot memandangkan ianya tidak secara direct ditujukan kepada keluarga kita. Namun jika kita tanya kawan-kawan yang berniaga, mereka dengan mudah boleh cerita betapa mereka sekian lama menghadapi boikot secara pakat oleh bangsa cina.
Kalau beli bahan mentah untuk diproses jadi produk keluaran melayu seperti makanan ayam, telur, beras,tepung, susu, kopi, ikan, sayur, buah-buahan atau bahan keperluan pembinaan seperti simen, kayu, paku, skru, besi, atau apa saja yang kita beli daripada mereka. Mereka akan mengenakan harga lebih tinggi daripada bangsa lain.
Ini menjadikan kos pengeluaran dan pembinaan kita lebih tinggi. Para pengguna melayu pula macam tak ada hati langsung untuk menolong sesama kita usahawan melayu sebaliknya hanya mencari yang lebih murah dan mudah.
Akhirnya perniagaan melayu menjadi malap dan bungkus. Akibatnya amat kuranglah institusi perniagaan melayu dan anak-anak kita terpaksa bekerja jadi kuli batak bangsa lain. Salah melayu tidak sokong melayu dan akibatnya anak-anak kita yang tanggung jadi bahan maki hamun cina sampai mati.
Malah ada kes yang dilapurkan anak-anak melayu jadi habuan seks bos-bos cina mereka. Diajaknya anak kita yang kerja sebagai marketing atau pembantu pejabat ke luar negara untuk urusan perniagaan dan diperdaya untuk ditiduri dan dijadikan habuan seks sampai puas dikerjakan mereka.
Dendam mereka kini makin membara kerana mereka melihat melayu semakin lemah dan berpecah, tiada siapa nak pertahankan nasib anak2 melayu.
Kini mereka secara jelas cuba menjatuhkan gardenia. Mungkin kerana gardenia tidak lagi membeli tepung kilang fmm milik robert kuok yang didapati mengandungi protin babi.
Tepung untuk permit impot ap subsidi yang kerajaan bagi dibeli dengan kualiti yang paling rendah, kalau di negara china tepung gred ini digunakan oleh kerajaan china untuk membuat makanan babi. Tepung ini lah yang diimpot oleh robert kuok utk rakyat malaysia.
Tepung ini dicuci bleaching dan ditambahkan protin babi supaya menepati spesifikasi.
Impot makanan babi, kemudian dia claim subsidi bernilai ratusan juta setahun.
Ertinya rakyat malaysia sama taraf dengan babi. Kalau kita makan roti biasa yang menggunakan tepung gred ini umpamanya roti canai, capati, atau roti massimo ertinya kita makan roti babi.
Inilah kerja robert kuok yang mendapat ap special tepung dan gula selama 50 tahun oleh kerajaan malaysia. Sama macam ananda krishna mendapat special broadcasting permit selama 30 tahun.
Bila gardenia enggan membeli tepung fmm robert kuok kerana terbukti ada dna babi, dia naik bengang dan membuka kilang roti massimo. Yang baghalnya, dia ambil pulak budak melayu bekas manager kilang gardenia untuk jadi ketua kilang massimo dan meniru semua produk gardenia.
Sebagai seorang journalist melayu, saya memiliki network besar untuk mengorek aktiviti robert kuok. Saya kira, segala kekayaan dia dengan harta berbillion dengan bot bernilai 20 billion adalah memang betul dia ni tycoon.
Saya amat sakit hati ketika wawancara dengan robert pengimpot tepung babi ini. Adakah patut dia kata kekayaannya bukan berasas dari malaysia sahaja kerana dia memiliki harta perniagaan berbillion di china dan seluruh asia.
Apa yang benar dan pasti, robert memang memulakan perniagaannya dari malaysia dengan bantuan tun mahathir. Kalau tun tidak membuka peluang untuknya nescaya dia masih duduk jual hand phone di petaling street.
Dalam career saya tidak boleh melepaskan geram saya. Tetapi di bog ini saya ingin meluahkan isi hati saya yang terpendam selama ini tanpa perlu bahasa persuratan sangat.
Saya kira kerajaan dah terlebih bagi muka.
Robert dah kaya vincent tan dah kaya, ananda pun dah kaya, apa lagi mau bagi special ap. Bagilah pada orang lain pulak.
Melayu punya ap bukan macam mereka special ap, ertinya tiada orang lain boleh impot. Melayu punya ap boleh impot kalau mampu dan orang lain juga boleh dapat ap yang sama.
Mereka punya ap lain, exclusive ap. Tiada siapa boleh import melainkan mereka.
Kalau beginilah caranya, lebih baik kerajaan cari satu daerah dan bagi mereka jadi raja, malah kuasa mereka lebih dari raja kerana raja melayu pun tidak dapat special ap.
Produk roti massimo pula sudah sah menjadi senjata mereka menyerang kepentingan dan perniagaan melayu.
Dalam senario lain, robert kuok yang menguasai golden screen cinema dengan rakusnya menghalau semua stall outlets jenama 1901 milik melayu dan menciplak konsep yang sama diletakkan dalam rangkaian panggung wayang gsc. Produk makanan diambil dari sumber yang kita tak tau halal ke haram.
Jelas mereka ini benci dan anti melayu.
Puas hati saya dapat menulis seperti ini, tidak dalam akhbar yang saya bekerja sekarang. Namun atas rasa cintakan agama dan bangsa saya luahkan jua perasaan ini. Maaf kalau saya terkasar bahasa.
Soalnya, apakah tindakan kita? Fikirkanlah bersama.
Boikot tetap boikot massimo.


Bagitulah article yang aku baca di PPIM. Apa kena mengena roti dengan lembu?

Mudah sahaja. Kedua-dua industri ini adalah industri yang dimartabatkan untuk makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh bumiputera. Apa yang dapat aku katakan puak-puak kafir laknatullah ini cuba bermain api dan memecah belahkan perpaduan kaum di Malaysia. Mereka mula mengapi-apikan sentimen perkauman.

Apakah DAP mahu mengulangi 13 Mei dalam Era Baru ini? Nampaknya begitulah... Ye tak...

Seperti yang sudah diterangkan didalam episode 1, NFC adalah industri makanan Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam, suami kepada Senator Dato' Sri Sharizat. Begitu juga dengan roti Gardenia. Jelas puak-puak kafirun laknatullah ini mahu memerangi Melayu Islam. Ini sangat jelas seperti yang aku terangkan diatas.

Oleh kerana agak sukar memanipulasikan Gardenia, maka mereka pun membuat hasutan sebegini kerana pua-puak mereka pun ada roti Massimo. Cara ini mereka tak dapat untuk adapt pada NFC kerana confirm puak-puak kafir laknat ni tak ada daging gantian untuk guna cara hasutan.

Tak kan lah secara terang-terangan nak buat hasutan " jangan makan daging lembu NFC makanlah daging BABI dari ladang BABI Mega DAPigs". Hilang pula undi Melayu Islam untuk Pakatan Haram Jadah.

Seperti mana Gardenia mencari sumber baik untuk produk roti Halalan Toyyiban begitu juga lah usaha NFC. Tak kan kita nak makan daging import yang kita sedia maklum bahawa cara pemakanan lembu disana.

Bagaimanapun, terima kasih pada puak-puak DAPigs kerana mereka secara tidak langsung melakukan kempen agar orang Melayu Islam ini memboikot roti Massimo yang dari sumber tepung yang ada gelatin BABI. Mereka sendiri yang telah membuka pekung mereka.

Jadi, rakyat Malaysia khususnya Melayu Islam. Carilah makanan dari yang halal dan baik (Halalan Toyyiban). Boikot lah Massimo dan daging import.

Kita balik semula pada NFC. Hanya kerana NFC adalah indutri perusahaan orang Melayu Islam maka mereka cuba untuk memboikot kerana takut dari 15% penguasaan industri Halal oleh pengusaha Melayu islam menjadi lebih atau meningkat. Mereka takut kerana Melayu semakin maju.

Kami orang Islam tidak memerlukan kafir laknatullah untuk sediakan bahan makanan kami !!!

Selain faktor penguasaan industri, antara lain menjadi punca kenapa kafirun laknatullah DAP ini cuba dengan gigih untuk merosakkan dan menjahanamkan NFC adalah kerana kebencian mereka terhadap Melayu Islam itu sendiri.

Yang paling tak boleh blah sekali, ada juga mangkuk hayun yang asal kaum Melayu dan beragama Islam turut bersubahat. Laknat betul spesis macam ni. Mungkin mereka ini kurang didikan agama walaupun duduknya didalam Parti Isle... Ironik...


Apa yang puak-puak Pakatan Haram Jadah ni sembunyikan berkaitan NFC dan disorokkan daripada masyarakat... Dan apa lagi agenda jahat tahap BABI puak-puak ini.... Jumpa di Telenovela Episode 3 dan 4....


Sumber : KGC
 

ANWAR IBRAHIM PEMIMPIN ULUNG ISLAM AKHIR ZAMAN......?????

"Sedutan dari video ini"

"kita hanya perlukan satu lg syarat untuk bebaskan al aqsa"


"apadia?? perlu ada seorang pemimpin yang mampu menyatukan umat islam!! paling tidak menyatukan dunia arab"


"sudah adakah pemimpin itu tuan-tuan??"


"dimana agak agak??"


"apakah muamar gaddafi?tadak salah itu koboi tua sudah xboleh pakai."


"apakah apakah ahmadinejab di iran??lakh dia syiah xboleh jugak"


"apakah turki yang akan lead, akan memimpin dunia islam waktu itu??tdak, zaman turki sudah terlepas sudah berlalu, ya akhi"


"sedara penah dgar tak hadis nabi saw tentang kebangkitan islam di akhir zaman nanti datang dari belah mana??"


"dari belah mana??timur.."


"timur itu dimana, bukan di timor leste!"


"timur itu our region, ini ini timur"


"tapi banyak negara di timur ini"


"apakah di indonesia??bukan"


"singapore??oo jauh"


"brunei??lambat sangat"


"aaa thailand, filipine atau kalau tanya sy?"


"sy kata dia ada di??di malaysia."


"sudah adakah pemimpim itu saudara??"


"tanya sy, sy kata dia sudah ada."


"pemimpin itu sedang disiapkan"


"dia sedang melalui series of trials ujian"


"dia sedang di uji"


"satu peringkat ke satu peringkat"


"y kalau calang calang org menerima ujian itu sudah tentu lllame binasa"


"tetapi, dia seorg y kuat..makin di uji dia makin kuat!"


"dan sekarang ujianya peringkat akhir.."


"ujian kepada pemimpin itu di peringkat akhir, sedara"


"insyallah kalau lepas ujian ini dia akan bangkit memimpin umat"


"dan waktu itu insyallah kita akan meraikan pembebasan al aqsa..pemimpin itu sekarang ini menjadi penasihat kepada beberapa buah negara arab"


"leading arab countries bukan negara arab y miskin miskin"


"negara arab y kaya kaya saudi dubai emirates abu dhabi ya"


"dia menjadi penasihat kepada beberapa buah negara arab"


"dia juga dihormati dibarat dan ditimur"


"dia boleh bercakap soal islam di pentas antarabangsa"


"org hormat pendirianya" "org hormat ketegasannya''


"dan org hormat prinsip agamanya"


"tidak lain tidak bukan"


"sedara ANWAR IBRAHIM"



Isnin, 26 Disember 2011

UMAT ISLAM WAJIB BACA !!! KENAPA NFC DIBENCI DAPigs ??? (PART 1)

Telenovela Episode 1 : Kenapa NFC Dikecam Dan Disabotaj Dengan Maha Hebat ???

Sebelum aku ceritakan panjang lebar, aku nak kongsi dulu 1 article dari seorang Felo Pusat Ekonomi dan Kajian Sosial, Institut Kefahaman Islam Malaysia, Muhammad Hisyam Mohamad.

Konsep halal perkasakan ekonomi ummah
 
 

HALAL adalah satu kata nama bahasa Arab di mana kata kerjanya ialah halla, yahillu, hillan yang membawa erti membebaskan, melepaskan, memecahkan, membubarkan dan membolehkan.
Apabila ia digunakan dalam bidang perundangan Islam, ia membawa maksud; pertama, segala yang menyebabkan seseorang itu tidak dihukum jika menggunakannya dan keduanya sesuatu yang boleh dikerjakan menurut syarak.
Al-Jurjani dalam kitab Al-Ta'rifat menjelaskan pengertian halal dengan maksud pertama, merujuk kepada keharusan menggunakan benda atau apa-apa yang diperlukan untuk memenuhi keperluan jasmani seperti makanan, minuman dan ubat-ubatan. Sementara maksud kedua bersangkut dengan keharusan memanfaatkan, memakan, meminum dan mengerjakan sesuatu yang kesemuanya ditentukan berdasarkan nas.
Banyak ayat al-Quran menggunakan istilah halal. Antaranya ialah berhubung soal muamalat, kekeluargaan, perkahwinan dan rezeki.
Apa yang menarik tentang konsep makanan dan rezeki halal dalam al-Quran ialah kata sifat toyyib yang mengekorinya. Toyyib (atau toyyibah; toyyibat atau tuuba sebagai jamak) daripada segi makna ialah sesuatu yang baik atau berlawanan dengan buruk. Jadi apabila disebut halalan toyyiban ia memberi maksud sesuatu yang halal dan bersifat baik serta elok.
Konsep ini sangat positif untuk semua aspek kehidupan manusia. Ia merupakan satu tuntutan dan menjadi tanggungjawab setiap orang untuk memenuhinya.
Proses penyediaan makanan dan minuman halal yang bermula daripada penyediaan bahan mentah hinggalah ia terhidang di atas meja sepatutnya dilakukan oleh orang Islam itu sendiri.
Tanggungjawab ini tidak sepatutnya diletak di bahu penganut agama lain kerana mereka tidak mampu memahami kepentingan konsep halalan toyyiban secara sempurna.
Namun hakikatnya, pengeluar-pengeluar bukan Muslim kini menguasai sebahagian besar pasaran makanan halal negara. Mengikut Unit Perancang Ekonomi, jumlah penduduk Malaysia pada 2008 (termasuk bukan warganegara) berjumlah 27.9 juta orang dengan 13.66 juta adalah penduduk Melayu.
Namun hanya 15 peratus sahaja pasaran makanan halal dikuasai oleh pengusaha Muslim.
Kecenderungan umat Islam menjadi pembeli dan ketiadaan minat untuk menjadi usahawan merupakan antara sebab utama keadaan ini berlaku.
Kegagalan kita untuk terlibat secara giat dalam bidang perniagaan dan industri menyebabkan umat Islam terpaksa bergantung secara berterusan kepada barangan keluaran bukan Islam.
Sesungguhnya kekuatan ekonomi atau kekayaan yang dijana menerusi usaha yang halal merupakan unsur terpenting bagi membolehkan umat Islam menjalani kehidupan sempurna lagi diberkati.
Sebenarnya jika kita memperhalusi hikmah di sebalik tuntutan agama supaya penganut memperlengkapkan diri dengan kekuatan ekonomi, ia berkait rapat dengan unsur paling atas dalam susunan maslahah daruriyyat. Ia merupakan tuntutan untuk menjaga kesucian agama dan keimanan.
Kekuatan ekonomi dan keutuhan status kewangan adalah penawar kepada masalah kemiskinan dan kesan-kesannya. Lukman Al-Hakim pernah menasihati anaknya supaya menutup pintu kemiskinan dengan berusaha mencari rezeki halal. Kemiskinan katanya, boleh menghasilkan tiga tabiat tidak elok iaitu kecuaian dalam menjalankan perintah agama, kelemahan daya pemikiran dan hilang maruah diri.
Nabi Muhammad SAW menegaskan, sesiapa di kalangan umatnya yang menjalankan kegiatan ekonomi secara jujur dan amanah maka kedudukannya adalah setaraf dengan para nabi, siddiqin, syuhada' dan solihin di akhirat kelak.
Paling penting, sejajar dengan peredaran zaman, kekuatan ekonomi di peringkat ummah dan negara memungkinkan kawalan politik, ketenteraan dan pengaruh ideologi.
Hal ini amat jelas sekali jika kita perhatikan kepada sejarah penguasaan ekonomi oleh negara maju ke atas negara-negara membangun dan miskin menerusi sistem kapitalisme. Apa yang paling mendukacitakan ialah kelemahan dalam bidang ekonomi menyebabkan banyak negara Islam terpaksa tunduk patuh kepada kuasa-kuasa besar dunia.
Justeru sabda Nabi SAW bahawa kemiskinan itu boleh membawa kepada kekufuran dilihat sebagai satu peringatan bahawa kelemahan dalam bidang ekonomi bukanlah suatu masalah yang boleh dipandang ringan oleh semua umat Islam.
Apa kaitan dengan NFC ???

Tahukah anda bahawa NFC (National Fidlot Corporation) adalah sebuah syarikat yang menyediakan makanan (daging) halal dan baik yang disebut sebagai Halalan Toyyiban ini.

Lembu-lembu yang dibela di sana diberikan makanan yang elok dari segi syafaat dan penjagaannya juga. Kemudian penyembelihan dari segi syarak dan sebagainya. Demi untuk menyediakan kepada semua umat Islam di Malaysia makanan yang halal dan baik (Halalan Toyyiban).

Hanya 15% pasaran makanan Halal dikuasai pengusaha Muslim. Jadi, adakah ini menjadi penyebab kenapa NFC menjadi WAJIB kepada pembangkang yang dikepalai oleh kafir laknatullah DAP ini untuk dimusnahkan..???

Kepada umat Islam, diminta untuk pandang isu ini berlandaskan agama dan syariat. Jangan memandang dan mempolitikkan usaha NFC demi kerana nafsu politik masing-masing. Menyedihkan bila terdapat sebuah Parti Islam (Isle) juga bersekongkol dengan BABI tongkol untuk menjahanamkan usaha NFC dalam menyediakan makanan Halalan Toyyiban kepada umat Islam di Malaysia.

Malah penganut-penganut PAS ni boleh pulak menyokong dalam industri makanan BABI daripada menyokong industri makanan Halalan Toyyiban ini. Sedih giler dengan penganut PAS ini yang bukan sahaja melacurkan agama tetapi dah boleh nak makan BABI pun gamaknya. Adakah PAS akan cuba mencipta fatwa baru mengHALALkan BABI selepas ini ???????

Adakah penganut-penganut PAS lebih suka makan daging sembelihan dari Australia dan New Zealand ??? Walaupun lembu yang diimport itu disembelih oleh orang Islam, tahukah orang-orang Islam ini bahawa makanan lembu itu adalah sampingan dari ladang BABI ???

Ya, dari segi sembelihan daging-daging lembu import berkenaan adalah Halal (Halalan) secara teknikalnya tetapi dimana yang baiknya (Toyyiban)... Pernahkah umat Islam di Malaysia terfikirkan akan perkara ini ???

Jangan kerana politik maka industri makanan Halalan Toyyiban, kita nak sabotajkan demi memuaskan kuasa politik makhluk perosak kafirun laknatullah...


Kenapa DAP sangat ingin merosakkan industri Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh orang Melayu Islam ini..... Jumpa di Telenovela Episode 2....

Sumber : KGC

Khamis, 22 Disember 2011

HOT : JAWAPAN LENGKAP TUN M PADA PERTUDUHAN ANWAR...



Datuk Seri Anwar Ibrahim dan PKR tentu gigit jari dan terasa bodoh bila membaca blog bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengambarkan dengan terperinci berhubung polemik pinjaman bank Dunia yang dibangkitkan Anwar.
Dalam tulis terbaru di blog peribadinya, www.chedet.cc Dr Mahathir menjelaskan  isu pinjaman tersebut bersama-fakta-faktanya sekali.
Anwar sebelum ini cuba nak 'spin' isu kononnya Dr Mahathir ada tulis surat kepada Bank Dunia minta pinjaman ketika negara menghadapi krisis ekonomi.
Dr mahathir sebaliknya menerangkan satu persatu berdasarkan fakta dan di akhir tulisannya beliau menegaskan tidak pernah menulis surat meminta pinjaman seperti yang didakwa Anwar dan mencabar ketua pembangkang itu untuk bersumpah junjung Al Quran di masjid bagi membuktikan kata-katanya benar.
 
 
"Saya bersedia untuk bersumpah yang saya tidak pernah minta pinjaman Bank Dunia.
 
 1. The accusation that I wrote to the World Bank asking for loans is baseless. But Malaysia had been borrowing project loans from the World Bank since 1958.
2. The last negotiations for the loans were made in 1997. These were for projects in:
a) Education sector USD 244 million
b) Social sector USD 60million
c) Technical sector USD100million
3. The currency crisis also began in 1997. Naturally the loans were not approved until 1999 when the crisis was over. The usual sequence is for application for a loan to be made, followed by negotiations. Approval would be given by the bank later.
4. The World Bank wanted Malaysia to request for loans to tide over the crisis like the other countries affected by currency trading. The loans would be conditional upon Malaysia following IMF advice on economic management. It is well-known that Malaysia refused to seek IMF or World Bank help because the so-called help would worsen the financial situation. Instead, in 1998 Malaysia imposed currency control which helped it to recover.
5. In June 1998 (before currency control and while Anwar was still Minister of Finance) a loan for USD 300 million was signed with the World Bank for;
a) Fund for Food Programme
b) Higher Education Loan Fund
c) Microcredit Programme
6. By 31st March 1999 a loan of USD 100 million was signed for Technical Assistance and for overcoming Y2K problems. However, this loan was stopped after drawing down USD 11.94 million.
7. Of the USD 244 million Education Project which was approved in March 1999, payment was ordered to be stopped after USD 216.7 million was drawn down.
8. Of the Social Sector loan of USD 60 million, approved in March 1999, only USD 600,000 was drawn down before it was stopped.
9. As the whole world knows Anwar was reported in the press and foreign magazines for implementing the IMF policy without the IMF loans. He raised interest rates, reduced the period for declaring loans non-performing from 6 months to 3 months, reduced budget allocation to ministries so as to achieve a budget surplus etc.
10. Although he did not oppose currency controls, his appointees as Governor and Deputy Governor of Bank Negara refused to implement the policy and resigned. Tan Sri Zeti was then appointed as Governor of Bank Negara Malaysia.
11. As stated above, Malaysia stopped the draw down on loans negotiated with the World Bank in 1997 and June 1998. This did not stop Malaysia from recovering from the crisis.
12. At no time did I write a letter or verbally request for loans from the World Bank. If Anwar can show evidence that I did, he should. Failing that he should swear on the Quran in a mosque that he knows what he says is true. I am prepared to swear that I never asked for loans from the World Bank. CHEDET
 
  Terjemahan Bahasa Melayu oleh Agenda Daily:

1. Tuduhan bahawa saya menulis kepada Bank Dunia meminta pinjaman adalah tidak berasas. Tetapi Malaysia telah meminjam  'project loan' dari Bank Dunia sejak 1958.

2. Rundingan terakhir untuk pinjaman yang dibuat pada tahun 1997. Ini adalah untuk projek-projek berikut:

a) Sektor Pendidikan USD244 juta

b) Sektor Sosial USD60 juta

c) Sektor Teknikal USD100 juta

3. Krisis mata wang juga bermula pada tahun 1997. Seperti kebiasaannya, pinjaman tidak diluluskan sehingga 1999 setelah krisis tamat. Urutan biasa untuk permohonan pinjaman yang dibuat, diikuti dengan rundingan. Kelulusan akan diberikan oleh pihak bank kemudian.

4. Bank Dunia mahu Malaysia meminta pinjaman bagi menyelesaikan krisis seperti negara-negara lain yang terjejas oleh perdagangan mata wang. Memang diketahui Malaysia enggan untuk mendapatkan bantuan  IMF atau Bank Dunia kerana. Sebaliknya, pada tahun 1998 Malaysia memperkenalkan kawalan mata wang Malaysia yang membantu pemulihan ekonomi.

5. Pada bulan Jun 1998 (sebelum kawalan mata wang dan Anwar masih Menteri Kewangan) pinjaman bagi USD 300 juta telah ditandatangani dengan Bank Dunia untuk;

a) Kumpulan Wang Program Makanan

b) Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi

c) Program Mikro Kredit

6. Pada 31 Mac 1999 pinjaman sebanyak USD 100 juta telah ditandatangani bagi Bantuan Teknikal dan untuk mengatasi masalah Y2K. Walau bagaimanapun, pinjaman ini telah dihentikan selepas dikeluarkan sebanyak USD 11,94 juta.

7. Daripada USD 244 juta Projek Pendidikan yang telah diluluskan pada bulan Mac 1999, pembayaran telah diperintahkan supaya berhenti selepas USD 216.7 telah dikeluarkan.

8. Pinjaman Sektor Sosial USD 60 juta, yang diluluskan pada bulan Mac 1999, hanya USD 600,000 telah dikeluarkan sebelum ia berhenti.

9. Oleh kerana seluruh dunia tahu Anwar seperti laporan di dalam akhbar dan majalah asing berhasrat melaksanakan dasar IMF tanpa pinjaman IMF. Beliau menaikkan kadar faedah, mengurangkan tempoh untuk mengisytiharkan pinjaman tidak berbayar dari 6 bulan hingga 3 bulan, peruntukan bajet dikurangkan kepada kementerian untuk mencapai lebihan belanjawan dan sebagainya.

10. Walaupun beliau tidak menentang (dasar) kawalan mata wang, Gabenor dan Timbalan Gabenor Bank Negara yang dilantik olehnya enggan untuk melaksanakan dasar dan meletak jawatan. Tan Sri Zeti kemudiannya dilantik sebagai Gabenor Bank Negara Malaysia.

11. Seperti yang dinyatakan di atas, Malaysia berhenti berunding mengeluarkan pinjaman dengan Bank Dunia pada tahun 1997 dan Jun 1998. Ini tidak menghalang Malaysia pulih daripada krisis.

12. Saya tidak pernah menulis surat atau secara (mengemukakan) permintaan lisan untuk pinjaman dari Bank Dunia. Jika Anwar boleh menunjukkan bukti bahawa saya telah lakukan, maka hendaklah dia (tunjukkan bukti itu). Gagal (berbuat demikian) dia perlu bersumpah Al-Quran di dalam masjid bahawa dia tahu apa yang dikatakannya itu adalah benar. Saya bersedia untuk bersumpah bahawa saya tidak pernah meminta pinjaman dari Bank Dunia.



Khamis, 15 Disember 2011

KEBESARAN ALLAH............

RAHSIA MEKAH & NOMBOR 1.618

Antara kandungan Video:

1) Nisbah 1.618 ni memang dah diakui nisbah yang ajaib dalam rekabentuk sebab rekabentuk gunakan nisbah ni akan jadi cantik di mata manusia. itulah sebab nisbah 1.618 ini dipanggil Nisbah Emas atau Purata Emas.

2)Yang lagi ajaib rupa2nya bila diukur, kota mekah bukan sahaja terletak dengan cantiknya pada nisbah 1.618 di bumi, malah juga berada dalam nisbah ini di Arab Saudi. Kaabah juga ajaib sebab terletak dengan nisbah ini dalam Kota Mekah.

3)Tambah2 ajaib lagi bila ayat 96 surah al imran, ada terselit perkataan mekah kat tgh2 ayat tu. Ayat ni relevan sebab menyebut ttg mekah sbg petunjuk keimanan manusia. Bila di kira huruf sebelum dan selepas perkataan mekah, ternyatalah perkataan mekah dalam ayat tu pun terletak dlm nisbah emas 1.618....


kebetulan? tak mgkn...ini adalah perancangan tuhan yg cukup teliti.







FENOMENA AZAN

 


Fenomena laungan azan yang bergema dari subuh ke isyak dan ke subuh semula secara berterusan di dunia ini sepanjang 24 jam tanpa henti.

Subhanallah walhamdulillah wal'aa ilaha illallah wallahu akbar, walahaula wala quwata illa billah